Ženy pri výbere auta zaujímajú spotreba, praktickosť a kufor

Pre mužov je dôležitý výkon, výbava a dojem, ktorý ich vozidlo robí na okolie. Priority žien sú úplne iné.

22.10.2010 10:47 , aktualizované: 23.10.2010 06:50
Opel Meriva Foto:
Opel Meriva
debata

Kým ženám stačí napríklad malá benzínová Fabia s nižším objemom, muži volia dieselové Octavie s patričnou výbavou. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti Home Credit, ktorá poskytuje spotrebiteľské úvary na ojazdené autá.

„Jednoducho – ženy vyberajú auto hlavou, muži srdcom. Pri návšteve autobazáru žena dlho medzi vozidlami prechádza, starostlivo ich porovnáva a nechá si od predajcov všetko dopodrobna vysvetliť. V duchu skúša s autom zaparkovať v úzkych mestských uličkách. Nakoniec si vyberie auto, ktoré stojí presne toľko, koľko si naň vopred určila,“ uviedol obchodný riaditeľ autobazáru Auto ESA Tomáš Svoboda.

Muž si podľa neho pred návšetvou predajcu hľadá na internete modely, ktoré sa mu páčia, pravidelne sleduje televízne programy o autách a necháva sa unášať predstavou, že by také vlastnil. V bazáre potom často utratí omnoho viac, ako mal pôvodne v úmysle. Nové auto totiž pre mužov predstavuje splnený sen, kým pre ženu skôr praktického pomocníka, podotkol Svoboda.

Veľký boom vraj momentálne zažíva šedá a strieborná metalíza. „Takmer štyridsať percent všetkých áut, ktoré financujeme, má jednu z týchto farieb. Na striebornej farbe nie je tak rýchlo poznať, že auto už niekoľko týždňov nebolo v autoumývarni,“ upozornil šéf sekcie áut Home Creditu Luboš Ondrůj.

Strieborná metalíza je stále najvyhľadávanejšou... Foto: Opel
Opel Meriva Strieborná metalíza je stále najvyhľadávanejšou farbou.

K stáliciam medzi farbami patrí modrá, ktorú pravidelne volí štvrtina až pätina zákazníkov. Naopak preč je doba béžových, zelených a v posledných rokoch aj červených áut.

Medzi najobľúbenejšie ženské autá patria škodovky, dvanásť percent z nich odchádza z autobazáru na Fabii, deväť percent sa rozhodne pre Octaviu. Tento údaj však platí predovšetkým v Českej republike. Ženy chcú automobil zodpovedajúci ich vkusu, ale často volia tiež dizajnovo odvážnejšie Peugeoty alebo Renaulty.

debata chyba
Články podľa značiek