Nitrianska vínna cesta začína ožívať

S neočakávaným ohlasom sa stretol projekt Nitrianskej vínnej cesty u návštevníkov termálnych kúpalísk v Nitrianskom kraji, ktorí mohli ako prví navštíviť jej jednotlivé trasy.

03.09.2006 02:41
debata

Regionálne združenie Váh-Dunaj-Ipeľ v spolupráci s Nitrianskym samosprávnym krajom a jednotlivými obcami vypracovalo projekt Nitrianskej vínnej cesty už pred viac ako rokom. Toto leto na ňu zavítali prví hostia. „Nechceli sme, aby vínna cesta existovala iba na papieri, ale aby bol náš projekt živý. Na základe marketingového prieskumu na termálnych kúpaliskách sme preto vypracovali program fakultatívnych výletov na jednotlivé trasy vínnej cesty. Tie sme potom ponúkli návštevníkom ubytovaným na kúpaliskách v Štúrove, Patinciach a Podhájskej,“ vysvetľuje riaditeľ Regionálneho združenia Váh-Dunaj-Ipeľ Daniel Balko.

Tento rok boli pre skupinové zájazdy sprístupnené tri trasy Nitrianskej vínnej cesty. Turisti zo štúrovského kúpaliska Vadaš navštívili vínne pivnice v obci Kamenný Most, návštevníci kúpaliska v Patinciach zasa vinársku oblasť v okolí Bátorových Kosíh a dovolenkári z Podhájskej ochutnali vína zo Svätého Petra.

„Vďaka našej spolupráci s ministerstvom výstavby a regionálneho rozvoja bola cena tohtoročných fakultatívnych výletov na Nitriansku vínnu cestu sčasti "dotovaná“ a výlet aj s dopravou, ochutnávkou vín a miestnych špecialít stál jednu osobu iba 150 korún. Aj napriek tomu nás veľký záujem dovolenkárov prekvapil. V priebehu troch dní navštívila jednotlivé trasy vínnej cesty viac ako stovka turistov," hovorí projektová manažérka regionálneho združenia Zuzana Adameová.

Vďaka neočakávanému záujmu turistov chce regionálne združenie v oživovaní vínnej cesty pokračovať a tohtoročné pilotné výlety zmeniť na pravidelné. „Chceme služby poskytované na Nitrianskej vínnej ceste čo najviac sprofesionalizovať a doplniť. Určite by tu nemali chýbať predajne suvenírov, výrobky remeselníkov, miestne kulinárske špeciality, ale uvažujeme aj nad vydaním edície vlastných vínových etikiet, čo by bolo štýlovejšie a pre drobných vinárov určite aj lacnejšie, ako keby si ich mali dať tlačiť samostatne. Som presvedčený, že ak dokážeme Nitriansku vínnu cestu dobre spropagovať a ponúknuť návštevníkom kvalitné služby, bude o tento produkt cestovného ruchu záujem, aj keď ho budeme predávať za reálne – komerčné ceny,“ dodáva Daniel Balko.

Výlety rekreantov hodnotia veľmi pozitívne aj samotní prevádzkovatelia termálnych kúpalísk. „S takýmito aktivitami sa malo začať už dávnejšie. Na termálnom kúpalisku Podhájska budeme radi, keď sa v tom bude pokračovať a vytvorí sa úzka spolupráca medzi kúpaliskom a združením Váh-Dunaj-Ipeľ. Z hľadiska marketingu majú takéto podujatia zmysel, pretože je to ďalšie rozšírenie doplnkových služieb, ktoré naši návštevníci privítali. Ohlas bol veľmi kladný a rekreanti by takéto akcie uvítali aj častejšie,“ povedal riaditeľ kúpaliska v Podhájskej Jozef Barcaj.

debata chyba