„Už v septembri vyšleme na letisko a hlavnú stanicu v Ríme mladých ľudí hovoriacich aspoň dvomi svetovými jazykmi, aby pomohli turistom a poskytli im praktické sprievodcovské informácie,“ povedal Cutrufo.
„Dostanú tak k dispozícii potrebné informácie a telefónne čísla, aby mohli kontaktovať operátorov hovoriacich ich jazykom,“ uviedol a dodal, že čoskoro bude posilnená služba pre čínskych a ruských turistov, ktorých do Ríma prúdi stále viac.
Táto služba s dvadsiatkou sprievodcov sa bude skúšať tri mesiace a v budúcom roku sa možno opäť zavedie.
Od začiatku júla sa stalo niekoľko poľutovaniahodných prípadov, ktoré poškodili povesť turistiky v metropole.
„Turisti však z Ríma neodchádzajú, stále ich je veľa, na rozdiel od iných talianskych a európskych miest,“ zdôraznil Cutrufo.
Koncom júna sa sťažoval japonský manželský pár, že musel zaplatiť v reštaurácii v centre Ríma účet v hodnote asi 700 euro. Tento prípad vyvolal medzi Japoncami, ktorí predstavujú 18 percent turistov vo „večnom meste“, veľké pobúrenie. Aby ministerka turistiky situáciu urovnala, pozvala oboch Japoncov na dovolenku do Talianska na náklady štátu, tí to ale odmietli.
Novinárka z denníka La Repubblica v sérii článkov ukázala, ako sa kdekoľvek v Ríme uplatňujú dvojité ceny, pre Talianov a pre cudzincov, a ako je napríklad predražená minerálka, či dokonca voda z vodovodu.