Organizátori, ktorí čakajú, že za tri dni príde do výstavných priestorov Carroussel du Louvre okolo 25 000 návštevníkov, sa údajne riadia príslovím „Je potrebné pozrieť sa na život z dna svojej truhly“.
„Žijeme v dobe, keď chce človek stále zostávať mladý a perspektíva smrti sa kamufluje. Prečo sa na ňu nepripraviť? Koncepcia je hovoriť o smrti s cieľom lepšie žiť,“ povedala spoluzakladateľka salónu Jessie Westenholzová.
Na akcii sa zúčastňuje okolo 200 vystavovateľov. Veľký priestor je, samozrejme, venovaný náhrobným kameňom, medzi ktorými sú aj novinky, ako napríklad jeden so solárnym zariadením, ktoré osvetľuje sklenenú doštičku s umeleckou fotografiou zosnulého. V ďalších stánkoch je možné dozvedieť sa niečo napríklad o poistení, psychologickej starostlivosti, na zmiernenie bolestí umierajúcich, darcovstva orgánov, pomoci pri ovdovení a podobne.
„Je neuveriteľné, ako ľudia berú svoju smrť nezodpovedne. Pritom je to posledná oslava, ktorú človek bude mať so svojimi blízkymi, tak je potrebné ju pripraviť, aby sa vydarila. A rozprávaním o smrti sa neumiera,“ povedala Westenholzová.
Na príprave podujatia sa podieľali skupiny sociológov, psychológov, lekárov a ďalších odborníkov s cieľom zabezpečiť jej serióznosť.