Hotely znížili ceny, vracajú sa do nich hostia

Hotelieri jednoznačne hodnotia sezónu ako lepšiu. "Vracajú sa hostia, aj toľko ospevovaní Poliaci a Rusi, ktorí hľadajú luxusné a kvalitné služby, hodnotí Lucia Švecová, riaditeľka SKI Koliesko, kde patrí hotel FIS Jasná. Možno pomohli aj osvedčené balíky, v mnohých hoteloch vylepšili jedálne lístky.

02.05.2011 12:26
Kempinski Hotel River Park Foto:
Kempinski Hotel River Park.
debata

„Okrem nových jedál pribudlo aj menu pre deti a možnosť výberu celozrnných cestovín ako alternatíva pre celiatikov,“ informuje Mária Ház, riaditeľka Hotela Plejsy v Krompachoch.

Ožili aj firmy a dopriali svojim zamestnancom viac školení a záverečných firemných večierkov. „Len na porovnanie, vlaňajší december bol o viac ako štvrtinu lepší ako rok predtým,“ hodnotí Jaroslav Tóth, riaditeľ hotela Clavis v Lučenci.

„Dúfam len, že sa netešíme predčasne a firmy i jednotlivci začnú utrácať peniaze a doprajú si viac oddychu a komfortu. Konštatujem to síce iba po štvormesačnej štatistike, ale myslím si, že sa vraciame do čísiel pred krízou. Na druhej strane sa pozerám na situáciu ako spotrebiteľ. Túto zimu som často lyžoval v Jasnej, ubytovaný a vykúpaný som bol v Tatralandii a dovolenku som prežil s rodinou v Lopušnej doline. Aj som už bol unavený z toho uťahovania opaskov a s rodinou sme si dopriali.“

Hotely si hostí prilákali znižovaním cien a ako konštatuje Petra Šeligová, marketingová manažérka hotela Holiday Inn v Žiline, neklesol počet podujatí, no napriek tomu tržby klesali, vďaka zlacňovaniu. „Za menej peňazí sa hotel narobil viac, ale výpadok sa snažíme dohnať ďalšími akciami, atraktívnymi pre hostí.“

Výsledky teda hovoria o tom, že aj slovenský cestovný ruch začína ožívať aj v účtovných knihách. A ako si v hoteloch uvedomujú čoraz viac, záleží to vo veľkej miere na šikovnosti hotelových manažérov. Keď chcú dosiahnuť rovnaký výsledok a mať zasa hotely plné hostí, musia robiť viac a lepšie. Zvaľovať na krízu sa už nič nedá.

debata chyba