Extrémne kompaktná pohonná sústava a zvýšená podlaha prispeli k veľmi slušným priestorovým parametrom na palube. Nehovoriac o verzii A Long, predĺženej za strednými stĺpikmi o celých 17 cm, ktorá pribudla od roku 2001. Tá ponúkla aj na zadných sedadlách vynikajúce priestorové parametre, hoci sedadlá samotné sú dosť úzke a majú aj krátke sedáky. Vypracovaním interiéru Áčko veľmi neohúri. Najmä plasty dverových výplní prezrádzajú snahu o zníženie nákladov. Hravý dizajn tento hendikep sčasti maskuje.
Silnou stránkou bola variabilita. Batožinovým priestorom 360 litrov sa Áčko dotiahlo na modely nižšej strednej a A Long (390 litrov) až k štandardu strednej triedy. Za príplatok bolo k dispozícii dokonca aj demontovateľné sedadlo spolujazdca. Limitujúca bola len šírka, takže piaty cestujúci v strednom rade to nemal nikdy ľahké.
Vybavením nepatrila trieda A nikdy k predátorom. Okrem bezpečnostných prvkov bolo takmer všetko za príplatok vrátane krytu batožinového priestoru.
Po veľkom škandále so stabilitou vysokého a krátkeho Áčka sa trieda A stala prvým sériovo vyrábaným autom na svete so štandardne dodávaným stabilizačným systémom ESP. Takže najmenší mercedes patril vo svojej dobe k najbezpečnejším. Okrem štyroch airbagov sa pýšil aj prekvapujúco dlhou deformačnou zónou, keďže motor s plastovým saním a prevodovkou tvorili kompaktný klinovitý celok, ktorý sa po čelnom náraze uvoľnil a smeroval pod sendvičovú podlahu interiéru. Dvojitá podlaha sa tiež podieľala na slušnej bočnej ochrane.
Zvolávacia akcia a zmeny na konštrukcii podvozku, najmä použitie nižšieho profilu pneumatík a tvrdšieho odpruženia v záujme stability, sa však podpísali na citeľnom znížení komfortu jazdy, čo platí dvojnásobne o našich nekvalitných vozovkách. Áčko sa vám však odvďačí vynikajúcou manévrovateľnosťou a úspornosťou.
Ponuku benzínových motorov 1,4 (60 kW), 1,6 (75 kW) a 1,9 (92 kW) obohatila neskôr najvýkonnejšia verzia 2,1i pre model A 210 Evolution s výkonom (103 kW). Kým benzínové motory mali paradoxne len 8-ventilové hlavy valcov, diesely disponovali 16-ventilovým rozvodom a priamym vstrekovaním paliva common-rail. Štvorvalec s objemom 1,7 litra bol k dispozícii vo verziách A160 CDI (44 55 kW) a 170 CDI (66, 70 kW). K odporúčaným patrí najmä benzínová verzia A160 a novšie diesely s extrémne nízkou spotrebou okolo piatich itrov. Na jednu 54-litrovú nádrž dokázali prejsť 1 000 kilometrov. Vybrať ste si mohli aj automatické prevodovky.
Modelový rok 2001 podstúpil inováciu. Áčko dostalo číre svetlá a novú masku a nárazníky.
Áčko patrilo k relatívne spoľahlivým autám. Najväčšou slabosťou boli len jeho citlivé podvozky. V štatistikách TUV to však nie je žiadna sláva. Bezpečnosťou však patrí ešte stále k najlepším.
Prečo sa rozhodnúť pre Mercedes A
Výhody
+ sympatický dizajn
+ priestranný interiér
+ variabilita
+ úspornosť
+ bezpečnostné vybavenie
+ spoľahlivosť
+ ovládateľnosť
Nevýhody
- nízky komfort pruženia
- úzke a krátke sedadlá
- vybavenie
- kvalita plastov
- citlivé podvozky
- cena
Poruchy
- opotrebenie guľových čapov
- problémy so zadnou nápravou
- občasné poruchy riadiacej jednotky
- netesnosť lamelovej strechy
- nepresný palivomer
Hodnotenia
Euro NCAP **** (1999)
TUV Report 2007
77. miesto medzi 4– až 5-ročnými autami
66. miesto medzi 6– až 7-ročnými autami
Cenová úroveň
170 000 Sk (r. v. 1997)
240 000 Sk (r. v. 2001)
300 000 Sk (r. v. 2003)