Ekonomická situácia, vysoké ceny pohonných hmôt a zároveň zníženie spotrebiteľskej dôvery sa podpísali pod klesajúce čísla predaja nových i ojazdených vozidiel. „Okrem posilňovania slovenskej koruny voči euru a silnej konkurencie na trhu, stláča cenu ojazdených vozidiel aj uvedenie niektorých nových modelov automobilov na trh,“ vysvetlila Miroslava Ryšková, PR špecialistka zo spoločnosti AUTOCENTRUM AAA AUTO. Ako zdôraznila, „táto nízka cenová úroveň je výnimočnou príležitosťou k nákupu ojazdených automobilov za mimoriadne výhodné ceny.“
V susednej Českej republike obmedzí výrobu nových vozidiel mladoboleslavská automobilka Škoda, ktorá má dlhoročnú tradíciu a má najväčšie odbytisko v západnej Európe, kde začala ekonomická recesia. Záujem o ojazdené škodovky na Slovensku však pretrváva aj naďalej: „Modely značky Škoda sú medzi ojazdenými automobilmi stále najžiadanejšie a umiestňujú sa už dlhodobo na prvých miestach v rebríčku predajnosti. Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia si aj vďaka obľúbenosti, neustálemu dopytu zo strany zákazníkov a rozšírenej servisnej sieti udržiavajú svoju cenu.“
Okrem „domácej“ škodovky už tretí krát ohlásila uzatvorenie závodu aj automobilka PSA Peugeot Citroën. Modely francúzskej automobilky sú však v sieti autobazárov AAA AUTO neustále vyhľadávané. „Na prvom mieste obľúbenosti je model Peugeot 206, ktorého podiel na predaji tejto značky za posledné dva mesiace predstavuje takmer 40 %,“ prezradila Ryšková a uviedla zároveň, že viac ako 20-percentný podiel na predaji tejto značky majú modely Peugeot 307 a Peugeot 406. Ide predovšetkým o staršie ročníky, ktorých predajná cena sa pohybuje do 250-tisíc Sk.