Každoročne sa v talianskom meste Cernobbio, ktoré leží na pobreží jazera jazera Como (Lago di Como), koná podujatie „Concorso d'Eleganza Villa d'Este“. Tohto roku sa začalo prostredie luxusného hotela Villa d'Este zapĺňať vzácnymi automobilmi už v piatok 24. apríla. Podujatie trvalo až do nedele. Dalo by sa povedať, že ide o niečo ako festival automobilovej krásy. Na tejto akcii totiž máte možnosť vidieť tie najexkluzívnejšie vozy sveta. Okrem relatívne bežných áut sa súťaže zúčastňujú veterány, ale aj prototypy. Rozhodovanie poroty je pri tom čisto emotívne.
****
Bugatti Veyron Centenaire
Ako sme vás o tom už s predstihom informovali, práve túto príležitosť využilo Bugatti k predstaveniu ďalších štyroch kusov Bugatti Veyron Centenaire, ktoré vznikli na počesť osláv storočnice automobilky. Vidieť všetky štyri kúsky z tejto limitovanej edície pokope, a navyše spoločne s ich historickými „predlohami“, muselo byť naozaj nezabudnuteľné.
****
Aston Martin One-77
Ďalším neočakávaným prekvapením bol Aston Martin One-77. Aj keď toto nové superauto už automobilka vystavila na marcovom autosalóne v Ženeve, práve toto podujatie by sa dalo považovať za jeho oficiálne predstavenie verejnosti. Zatiaľ čo na ženevskom autosalóne mu spod plachty trčal iba jeden svetlomet, účastníci tohto podujatia si ho mohli užiť v celej svojej kráse. O tom, že „vlajková loď“ sa automobilke z Gaydonu naozaj vydarila s svedčí aj najvyššie ocenenie, ktoré model One-77 získal v kategórii prototypov.
Predvojnové modely
V kategórii „otvorených“ predvojnových modelov zvíťazila Lancia Astura Cabriolet Boneschi z roku 1938. Čestné uznanie poputovalo automobilu Mercedes-Benz 500K Cabriolet Spezial A z roku 1936. Medzi predvojnovými vozidlami s pevnou strechou zvíťazila Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring z roku 1938. Toto auto patriace Jonovi Shirleymu bolo zároveň najúspešnejším vozidlom podujatia, pretože získalo ešte ďalšie dve ocenenia. Čestné uznanie v kategórii predvojnových vozidiel s pevnou strechou získalo Bugatti 57S Atalante s rovnakým rokom výroby ako víťazná Alfa Romeo. Absolútnym víťazom v kategórii predvojnových vozidiel sa stal Auburn 852SC Speedster z roku 1936, ktorého majiteľom je Andrew Pisker.
V medzinárodnej kategórii zvíťazila Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe Touring z roku 1949 a v rovnakej kategórii toto ocenenie získalo medzi „otvorenými“ modelmi Ferrari 250 GT Cabriolet z roku 1958. V silnej konkurencii kategórie „modenských plnokrvníkov“ zvíťazilo Lamborghini 350 GT Coupe z roku 1964, ktorého majiteľom je Paul Roesler.
Špeciálnu cenu poroty ešte získal: Gabriele Artom za jeho Alfu Romeo 6C 1750 GTC Cabriolet Castagna z roku 1931, Norbert Seeger so svojím Rolls-Royceom Phantom I z roku 1925, Gil Noble za Bugatti 57S Atalante z roku 1938, Mark Gessler za neskutočný Abarth 204 A Berlinetta Vignale z roku 1950, Kenneth Roath so svojím Ferrari 250 GT Europa Coupe z roku 1955 a Frans van Haren za Bentley 8 Litre Sportsman Coupe z roku 1931.