Kultový britský drobček skonštruovaný geniálnym inžinierom gréckeho pôvodu sirom Alecom Issigoniseom mal samonosnú karosériu, naprieč uložený motor vpredu, predný náhon, nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies a napriek miniatúrnym rozmerom miesto až pre štyroch dospelých cestujúcich.
Štvorvalec s objemom 884 ccm ponúkal výkon 25 kW. Neskôr sa objem vyšplhal na 997 ccm a výkon na 41 kW. Špeciálne verzia Cooper dosahovala s motorom s objemom 1,3 litra dokonca až na 56 kW. V roku 1960 sa predstavilo aj kombi Mini Traveller. Krátko na to sa objavil pikap, dodávka, terénny Mini Moke a, samozrejme, plážový kabriolet.
Mini si získalo rýchlo popularitu. Nielen v Británii. Úspešne expandovalo do celej Európy. V prakticky nezmenenej podobe ostalo na výrobných linkách neuveriteľných 42 rokov s počtom viac ako 5,3 milióna kusov. Prvých deväť rokov sa Mini vyrábalo v závode v Cowley. V roku 1968 sa výroba presťahovala do Longdridge. Na miesto rodiska sa Mini vrátilo až v roku 2001. To už značku vlastnilo nemecké BMW. V Cowley nabehla výroba úplne nového Mini. Z novej generácie bolo vyrobených už viac ako 1,4 milióna kusov. Okrem hatchbacku obohatilo ponuku kombi Clubman a kabriolet. Najnovším prírastkom sa má stať off-roadovo ladený variant.