Aký je Peter Batthyany vodič?

Peter Batthyany má rád rýchlu jazdu, ako však sám hovorí, len v bezpečných autách a na bezpečných cestách. Ročne najazdí 60 000 kilometrov, pričom je aktívnym vodičom už 22 rokov. Vidieť ho môžete za volantom naftového Nissanu Qashqai. Jeho obľúbeným autom ostáva Honda CR-V. Sníva o aute, ktoré sa šoféruje samo.

02.06.2009 14:47
Peter Batthyany Foto:
Peter Batthyany
debata

Aký ste vodič?

Som predovšetkým predvídavý. Brzdím skôr ako ostatní. Samozrejme, rýchlu jazdu mám rád, ale len v bezpečných autách a na bezpečných cestách. To znamená, že nikdy neriskujem a nerád sa hrám na formulu jeden v bežnej premávke.

Aký ste spolujazdec?

Tak to väčšinou brzdím imaginárnou brzdou. A keď treba, tak sa aj ozvem. Keď sedím za volantom ja a niekomu nevyhovuje môj štýl jazdy, napríklad rýchla jazda na diaľnici alebo prudšia akcelerácia, tak sa prispôsobím. To isté očakávam od druhých. No nebýva to zvykom.

Aké sú vaše zlozvyky?

Veľa premýšľam a niekedy sa fakt zamyslím. To asi nie je dobré. Za volantom však zásadne netelefonujem. Jednoducho nezdvíham a strašne ma „vytáča“, keď mi to stále zvoní. Vtedy by som ten telefón najradšej rozhrýzol.

Ako si krátite čas na cestách?

Počúvam rádio. Ale väčšinou nie hudbu. Milujem totiž  hovorené slovo, to je fakt niečo úžasné. Takže vždy skončím pri Slovenskom rozhlase. Hudbu môžem tiež, ale zásadne nie techno a také veci, ktoré mi zrýchlia tep a zrazu zistím, že mám na tachometri dvestodvadsať.

Na čo ste alergický?

Nemám problém, keď je niekto pomalý, nešikovný, keď vidím, že je to neskúsený začiatočník a zdržiava. Len čo však stretnem nejakého arogantného chrapúňa, ktorý nemá fakt úroveň a všetkých ohrozuje a ešte aj vytrubuje, tak to som potom veľmi zlý.

Čo pre vás znamená auto?

Je to nevyhnutnosť, aby som sa dopravil z bodu A do bodu B, prostriedok, ako ušetriť veľa času v tejto uponáhľanej dobe. Toho jazdenia je však toľko, že už mi šoférovanie nerobí radosť. Samozrejme, ako chlap mám autá stále rád. Je dobré mať dobré auto. Zároveň si tým vytvárate imidž. To je viac ako pravda. Dnes mi však skôr imponujú ekologické hybridy ako autá s brutálnym výkonom.

Najhoršia skúsenosť?

Raz mi chlapík vyletel z vedľajšej cesty. Skončilo sa to búračkou. Na tom by nebolo nič extra, lenže on ma išiel mlátiť, že ako som si to dovolil, že som úplný debil a neovládam pravidlá. Keby neprišli policajti a jasne mu nevysvetlili, kto je tu na vine, tak fakt neviem, ako by to dopadlo.

Ako vychádzate s políciou?

S policajtmi vychádzam dobre, ale nie preto, že robím v seriáli Profesionáli. Jednoducho im nedávam príležitosť.

Vaša najvyššia pokuta?

To bolo už dávno. Bola tam štyridsiatka a ja som išiel päťdesiat. Koľko som platil, už si nepamätám. Zopár ráz sa to skončilo aj dohovorom. A to som, prosím pekne, ešte nebol populárny. Teraz je to horšie. Tak si dávam fakt veľký pozor.

Čo si myslíte o ženách vodičkách?

Že sú oveľa lepšie šoférky ako niektorí muži. Hovorím to preto, že ženy sú oveľa opatrnejšie a predvídavejšie. Až tak, že to nám mužom ide niekedy poriadne na nervy.

Viete si vymeniť rezervu?

To nie je problém, ale do ostaných vecí sa nevŕtam. Veď sa už ani nedá. Kde sú tie časy, keď stačilo jedno kladivo a škodovečka hneď naštartovala. Dnes je to priam komické, keď sa niekto tvári pri otvorenej kapote ako expert, že akú radosť mu robí výmena oleja alebo tak.

Autoškola:

Vyznačený vyhradený jazdný pruh pre autobusy mestskej hromadnej dopravy vodiči ostatných vozidiel
A) môžu použiť pri predchádzaní alebo odbočovaní,
B) nemôžu použiť ani pri predchádzaní alebo odbočovaní,
C) môžu použiť pri predchádzaní alebo odbočovaní len so súhlasom zamestnanca prevádzkovateľa takého vozidla.

Peter Batthyany zakrúžkoval správne odpoveď A.

debata chyba
Články podľa značiek