Na Beetle, ktorý sa udržal na výrobných linkách v Mexiku až do roku 1995, teda neuveriteľných 58 rokov, síce nemá, no aj tridsaťpäťročná kariéra je v automobilovom svete obrovský úspech.
Predávať sa začal v roku 1974 ako jeden z prvých moderných hatchbackov s predným náhonom a motorom umiestneným naprieč. Dizajn pochádzajúci zo štúdia Italdesign sa stal doslova ikonou. Bol tiež prvým modelom s moderným vysokootáčkovým dieselovým motorom.
Preslávil sa aj v športovej verzii GTI a jeho platforma poslúžila na vznik prvých dvoch generácií kupé Scirocco a sedanu s autonómnym názvom Jetta. Samozrejme, v Európe bol minulosťou už podstatne skôr. V roku 1984 ho totiž nahradila druhá generácia Golfu. No podobne ako pri „chrobáku“, ktorého výroba sa presťahovala do Mexika, putovala produkcia Golfu I do Juhoafrickej republiky. Tu schádzal z montážnych liniek závodu v Uitenhage plných 25 rokov pod označením CitiGolf. Celkom sa tu vyrobilo 377 484 kusov.
Hoci prešiel za ten čas mnohými inováciami, zachovával si stále typický Giugiarov dizajn. Poslednú verziu poháňali osemventiové motory objemu 1.4 (54 kW/73 k) a 1.6 (74 kW/100 k) litra. To bolo podstatne viac ako v minulosti. No ani to nepomohlo zabrzdiť klesajúci záujem zo strany zákazníkov. V prvom polroku si kúpilo CitiGolf len 1690 zákazníkov, čo rozhodlo o „predčasnom“ skončení produkcie. Tá mala pôvodne pokračovať až do roka 2010.
Výroba Volkswagenov v Afrike sa však nekončí. Pôvodný závod prechádza veľkou prestavbou a pripravuje sa na nábeh nástupcu. Golf „jednotka“ sa však ešte rozlúči 1000-kusovou limitovanou sériou.