Porota sa skladá z 59 motoristických novinárov z 23 európskych krajín. Nechýbajú zástupcovia z Českej republiky, Maďarska a Poľska. Slovensko v porote svojho zástupcu nemá.
Do ankety sú zaradené najvýznamnejšie novinky roka. Facelifty a uvedenie nového motora za za novinku nepovažuje. Kandidát musí byť v čase voľby v predaji aspoň v piatich európskych krajinách a jeho plánovaný ročný predaj musí byť najmenej 5000 kusov. Porota hodnotí podľa týchto kritérií: dizajn, komfort, ekonomika prevádzky, jazdné vlastnosti, výkon, funkčnosť, enviromentálne požiadavky, spokojnosť vodiča a cena.
Meno víťaza sa dozvieme na prelome novembra a decembra.
Kandidáti na titul Auto roka 2011 | |
Značka | Model |
Alfa Romeo | Giulietta |
Audi | A1, A8 |
BMW | rad 5, X3 |
Chevrolet | Spark |
Citroën | C3, C4, DS3 |
Dacia | Duster |
Fiat | Doblo |
Ford | C-Max/Grand C-Max |
Honda | CR-Z |
Hyundai | ix35 |
Jaguar | XJ |
Kia | Sportage, Venga |
Lexus | CT200h |
Mazda | 5 |
Mini | Countryman |
Mitsubishi | ASX |
Nissan | Juke, LEAF, Micra |
Opel | Meriva, Agila |
Renault | Wind |
Saab | 9–5 |
Seat | Alhambra |
Suzuki | Kizashi, Swift |
Volkswagen | Sharan, Touareg |
Volvo | S60, V60 |