Okrem optických úprav a zlepšenia komfortu posádky dostanú modely Range Rover, Range Rover Sport a Discovery aj dve nové pohonné jednotky. Tie konštruktéri vyšľachtili v spolupráci so sesterským Jaguarom.
Prvým novým motorom v ponuke je trojlitrový, dvoma turbodúchadlami prepĺňaný naftový šesťvalec s výkonom 180 kW (245 koní) a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm. Väčšie turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek je v činnosti v celom rozsahu otáčok, menšie sa k nemu pridáva paradoxne až vo vyšších otáčkach. Range Rover Sport s ním dosahuje kombinovanú spotrebu 9,2 l/100 km, v modeli Discovery 4 si ten istý motor vypýta na každých 100 km o 0,1 l nafty viac.
Pre klasický Range Rover tento agregát v ponuke nebude. Doň sa montujú výhradne V8 motory, konkrétne naftový motor TDV8 s objemom 3,6 litra a výkonom 200 kW (272 koní) a nový benzínový kompresorom prepĺňaný agregát 5.0 V8 s priamym vstrekovaním benzínu. Ten ponúkne 375 kW (510 koní) a 625 Nm. Kombinovaná spotreba v Range Roveri aj Range Roveri Sport je vzhľadom na výkony a hmotnosti veľmi prijateľných 14,9 l/100km.
Land Rover Discovery 4
Discovery 4 podstúpil jemnú plastiku karosérie, ktorej teraz dominujú nové predné svetlomety, mriežka chladiča a uhladenejší predný nárazník. Vzadu priťahuje pozornosť modernejšia grafika svetiel a prepracovaný nárazník.
Interiér oživila nová stredová konzola, ovládač systému Terrain Response sa presunul na dostupnejšie miesto a čo je podstatnejšie, samotný systém sa dočkal mnohých vylepšení. Novinkou je aj Surround Camera System (za príplatok). Ten pomocou piatich digitálnych kamier poskytne vodičovi dokonalý obraz o tom, čo sa deje v okolí auta. Dobrá vec najmä pri parkovaní, alebo v teréne. Aby toho nebolo málo, auto dostalo aj upravené riadenie a podvozok.
Range Rover Sport
Vďaka novej svetelnej optike omladol aj Range Rover Sport. Na nové predné svetlomety nadväzuje aj dvojrebrová maska chladiča a modifikovaný nárazník. Podobné zmeny „postihli“ aj zadné partie.
V interiéri ide skôr len o kozmetické úpravy. Tak ako pri Discovery sú k dispozícii nové prvky vybavenia, vrátane spomínaných kamier Surround Camera System. Range Rover Sport dostane nový adaptívny podvozok, silnejšie brzdy a špeciálny Dynamic program, ktorý je súčasťou Terrain Response systému.
Range Rover
Range Rover sa takisto dočkal zmodernizovanej karosérie a použitia LED technológie (dokonca aj v cúvacích svetlách a smerovkách na predných blatníkoch). Sú to len decentné zmeny, no stačia na udržanie konkurencieschopnosti v segmente najluxusnejších SUV.
Potenciálnych zákazníkov bude lákať aj množstvo technologických inovácii. Range Rover ako prvý na svete umožní vodičovi a spolujazdcovi vidieť na jedinej centrálnej 7-palcovej dotykovej obrazovke súčasne dva rôzne obrazy. V praxi to znamená, že vodič sleduje trasu v navigačnom systéme, zatiaľ čo spolujazdec pozerá správy v televízii. Namiesto klasickej prístrojovej dosky sa pred vodičom rozprestiera 12-palcový TFT-LCD displej, ktorý imituje klasické analógové ukazovatele. Nespočetnými možnosťami zobrazenia Range Rover tak ukazuje, kam môže smerovať vývoj v oblasti interiérového dizajnu automobilov.