Aký ste vodič?
Jazdím veľmi rád a od čias, keď som ešte poriadne ani nemal vodičák. Považujem sa za dobrého šoféra. Mám rád rýchlu jazdu, ale len tam, kde je to bezpečné. Aj preto jazdím preteky do vrchu. Na bežnej ceste sa snažím rozmýšľať nad tým, ako sa budú správať tí ostatní. To je podľa mňa recept na bezpečnú jazdu.
Aký ste spolujazdec?
To, či je niekto dobrý šofér, viem rozpoznať už po pár sekundách, a tak hneď viem, či sa budem celú cestu mrviť, alebo mať pokoj v duši. Niečo vydržím, ale keby išlo o život, tak radšej vystúpim. Len keby to bolo niekde vo Francúzsku alebo v Austrálii, tak si to dobre rozmyslím.
Aké sú vaše zlozvyky?
Keď si dám veľa kávy, tak si sám pre seba rozprávam. Je to taký malý neškodný zlozvyk. Dnes to už našťastie nie je také nápadné. Ľudia si asi myslia, že telefonujem cez blue tooth.
Ako si krátite čas na cestách?
Počúvam hlavne muziku. Niekedy aj svoju, keď si prehrávam nejaké nápady a analyzujem, čo s nimi ďalej.
Na čo ste alergický?
Vytáča ma bezohľadné správanie iných vodičov, najmä nezmyselné a nebezpečné predbiehanie. Snažím sa však zachovať pokoj a radšej ísť do defenzívy, aby sa to neskončilo nejakou haváriou. Nie som z tých čo sa dajú vyprovokovať. Treba byť tak trochu aj psychológ a všímať si, s kým máte do činenia. Dá sa to podľa auta, ešpézetky, farby a podobne. A potom si povedať, pozor, toto je človek, ktorý by mi mohol otráviť život!
Čo pre vás znamená auto?
Vôňu benzínu milujem od detstva. Ako malý chalan som dokonca chodil na automobilový krúžok. Neskôr som si zadovážil Ford Escort, na ktorom jazdili vtedy majstri sveta v rely. Mojím najväčším zážitkom bola jazda na formule jeden vo Francúzsku. Takže auto pre mňa nie je len kus plechu, ktorý nevyhnutne potrebujem k svojej práci.
Najhoršia skúsenosť?
Raz som v noci po koncerte nezvládol riadenie a v zákrute som vyletel z cesty. Pripisujem to únave. Našťastie sa nič nestalo. Okoloidúci noční parťáci ma vytlačili z jarku a išlo sa ďalej. Horšie bolo, keď mi raz v zime vrtuľa chladiča zachytila môj šál. Keby nezhasol motor, dnes tu už asi nie som.
Ako vychádzate s políciou?
Som slušný, aj keď mi veľa vecí nejde do hlavy. Nechápem, prečo policajti zastavujú práve tam, kde zastavujú a podobne. Keď sme však už v kontakte, tak sa snažím situáciu odľahčiť, napríklad zaviesť reč na hudbu. Veď aj oni sú ľudia, chcú sa porozprávať. Chcú vidieť, že im niekto rozumie, že chápe, že to nerobia pre radosť, ale z povinnosti.
Vaša najvyššia pokuta?
Bola to tuším tisícka za prekročenú rýchlosť.
Čo si myslíte o ženách vodičkách?
Keďže už asi šesť rokov chodím na preteky do vrchu, tak viem, že aj ženy môžu byť famózne šoférky. V civilnej premávke majú možno nevýhodu, že nešoférujú preto, že ich to baví, ale preto, že jednoducho musia, že ich k tomu donútil život. Z pohľadu mužskej optiky potom robia za volantom dosť nepochopiteľné a nepredvídateľné chyby.
Viete si vymeniť rezervu?
Pokojne aj dve. Kým boli autá jednoduchšie, tak som zvládol aj nejaké tie opravy a nastavenia.
Autoškola:
Vodič sa nesmie otáčať
A) na ceste I. triedy a na ceste pre medzinárodnú premávku,
B) na jednosmernej ceste,
C) na žiadnej križovatke.
Ján Lehotský zakrúžkoval správne odpoveď B.