Odhady agentúry J.D. Power predpokladajú, že do roku 2015 by sa mali naftové automobily podieľať na americkom trhu desiatimi percentami. Dôležitým krokom by mala byť „výchova“ kupujúcich, ktorí diesel považujú stále za dymiaci, hlučný a neekologický.
Od poslednej dieselovej ofenzívy v USA však už uplynulo 25 rokov a technológie za ten čas zásadne zmenili prejavy naftového motora. Európa je jeho tradičnou baštou a v niektorých krajinách vznetové automobily predbehli v predajoch benzínové napriek vyššej obstarávacej cene a náročnejšej údržbe. Kým u nás je momentálne priemerná cena nafty na úrovni 1,14 €/l, v USA je to približne 0,5 €/l. Benzín je tam lacnejší približne o 2 až 3 eurocenty na liter, takže motivácia nižšou cenou benzínu odpadá.
Amerických kupujúcich odrádza od nákupu naftových automobilov veľmi obmedzená ponuka – niekoľko modelov značiek VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Jeep. Ponuka sa odvíja od veľmi prísnych amerických noriem (emisie NOx). Najprísnejšie má štát Kalifornia. Aby sa automobil mohol uplatniť v USA musí spĺňať normy všetkých štátov, teda aj Kalifornie. Ďalšou často spomínanou prekážkou je, že nie na všetkých čerpacích staniciach dostanete naftu. Mnohých určite odradia predsudky voči dieslom, či fámy, ktoré pramenia z nekvalitných vznetových motorov GM z osemdesiatych rokov.
Zmeniť sa to snažia spomínané značky, ku ktorým sa pridá aj Fiat so svojimi bohatými skúsenosťami (prostredníctvom Chryslera), Suzuki (s pomocou VW) a Infiniti (Nissan). Práve teraz je na to vhodná doba, keď oslabené hospodárstvo USA núti spotrebiteľa kalkulovať aj s ekonomikou prevádzky automobilu.