Čo budú kupovať zákazníci mŕtveho Saabu

Saab je jednou nohou v hrobe a supy sa už zlietavajú nad jeho polomŕtvym torzom. Zachrániť ho môže už asi iba zázrak. Ku komu prebehnú potenicálni zákazníci Saabu?

27.12.2009 10:40
Saab 9-3 Cabrio Foto:
Saab 9-3 Cabrio
debata

Odpoveď na túto otázku sa pokúsila zistiť americká spoločnosť Cox Enterprises, ktorá prevádzkuje internetový portál s novými a jazdnenými autami. Stránku navštívi 15 miliónov unikátnych návševníkov mesačne. Z ich správania sa pri vyhľadávaní firma odsledovala, že počas roka 2009 návštevníci, ktorí hľadali Saab, sa takisto obzerali po iných značkách – hlavne európskych a japonských.

Až tretina návštevníkov popri Saabe poškuľovala aj po BMW. Druhé najobľúbenejšie bolo Audi, ktoré oslovilo 31% priaznivcov Saabu. Nasledovala ďalšia švédska značka Volvo s 29 percentami. Aj na štvrtom mieste je európska automobilka – Volkswagen, za ktorou sa drží jej veľký rival Toyota. Mozaiku dopĺňa Nissan, Honda, Mecedes-Benz, Ford a Chevrolet.

Európske značky sú v USA symbolom úspechu a... Foto: BMW
BMW 1 Coupe Európske značky sú v USA symbolom úspechu a dobrého vkusu.

Nedá sa povedať, že v prípade definitívneho odchodu od Saabu zo scény by záujemcovia a o ich automobily presedlali na značky podľa tohto rebríčka. Je to iba orientačný prieskum, no bez vetra sa ani lístok nepohne. Jednoznačne poukazuje na to, že Američania, ktorí sa obzerali po Saabe, majú ako náhradné riešenie inú európsku, prípadne japonskú značku. Americké značky nie sú pre nich až také atraktívne.

debata chyba
Články podľa značiek