Základná verzia nového Touarega je ľahšia o 208 kilogramov ako predchodca, stále je to však jemne cez dve tony. Odtučňovacia kúra sa prejavila aj na spotrebe, ktorá klesla asi o 20%. Pritom karoséria nestratila nič zo svojej tuhosti, práve naopak. Zvýšila sa o 5%.
Rozmerovo si Touareg na dĺžku polepšil o viac ako štyri centimetre na 4,8 metra. Vznikol tým priestor na predĺženie rázvoru o 4 centimetre, čo poteší najmä pasažierov na zadných sedadlách. Šírka zostala nezmenená, no nový Touareg sa prikrčil k zemi o 2 centimetre, aby sa mu s motormi „postihnutými“ downsizingom ľahšie šprintovalo.
Batožinový priestor má v základnej konfigurácii kapacitu 580 litrov, ktorá sa dá elektrickým sklopením zadných sedadiel zvýšiť na 1642 litrov.
Z ponuky pohonných jednotiek vypadli naftové desaťvalce 5.0 TDI a základný päťvalec 2.5 TDI. Naftu v novej generácii zastupuje motor 3.0 V6 TDI (176 kW/550 Nm), ktorý sa uspokojí so 7,4 litrami paliva na 100 km. Končiaci motor 2.5 TDI spapal o 1,8 litra viac.
Druhým a posledným naftovým motorom pod kapotou Touarega bude nový 4,2 litrový osemvalec s výkonom 250 kW a krútiacim momentom 800 Nm. Tieto parametre sú na úrovni silnejšej verzie motora 5.0 V10 TDI (258 kW/850 Nm), no rozdiel spoznáte pri tankovaní. Nový motor je úspornejší o 2,8 litra na 100 km.
Benzínová ponuka pozostáva iba zo šesťvalcov. Základom zostáva motor 3.6 FSI s výkonom 206 kW no jeho spoteba klesla o 2,5 litra na 9,9 l/100 km. Z ponuky vypadáva V8 s objemom 4,2 litra a výkonom 257 kW. Jeho miesto zaujme hybridný pohonný systém, ktorý pozostáva z motora 3.0 TSI s výkonom 245 kW a elektromotora dávajúceho pomocných 34 kW. Sústava generuje spolu 279 kW a 580 Nm krútiaceho momentu.
Hybridný Touareg zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou 240 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je pritom z iného sveta – 8,2 litra benzínu na 100 km. Elektromotor umiestnený medzi motorom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou (štandard pre všetky verzie) dokáže svojimi 34 kW rozhýbať Touareg na rýchlosť 50 km/h, čo stačí na krátke presuny v meste a výrazne sa to podpisuje na spotrebe.
V tomto prípade je spaľovací motor úplne odpojený od prevodovky, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. To isté sa deje aj v príade, že vodič zloží nohu z plynu dole. Zvyšuje sa tým dojazd vozidla pomocou zotvačnej sily. Počas brzdenia elektromotor funguje ako generátor a ukladá rekuperovanú energiu do akumulátorov.
Všetky verzie sú vybavené systémom Start&Stop, ktorý vypína spaľovací motor, keď beží takpovediac naprázdno. Touareg novej generácie je štandardne vybavený pohonom všetkých kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen a programom Off-Road, ktorý prispôsobí pomocné systémy jazde v teréne.
Pri verzii V6 TDI je možnosť priplatiť si za pohon 4XMotion, ktorý obsahuje redukčnú prevodovku, centrálny a zadný diferenciál s možnosťou stopercentnej uzávierky. Toto prevedenie umožňuje vybrať si z piatich jazdných úrovní – On-Road (na spevnené cesty), Off-Road (mimo cesty s automatickou kontrolou mechanických uzávierok), Low (Off-Road s redukciou), Low s uzavretým medzinápravovým diferenciálom a Low s uzavretými všetkými diferenciálmi.
Nový Touareg sa dostane do predaja v apríli.
Benzínové motory | ||
Motor | 3.0 V6 TSI Hybrid | 3.6 V6 FSI |
Max. výkon (kW) | 279 (245 + 34) | 206 |
Krút. moment (Nm) | 580 | 360 |
Max. rýchlosť (km/h) | 240 | 220 |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 6,5 | 8,5 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 8,2 | 9,9 |
Naftové motory | ||
Motor | 3.0 V6 TDI | 4.2 V8 TDI |
Max. výkon (kW) | 176 | 250 |
Krút. moment (Nm) | 550 | 800 |
Max. rýchlosť (km/h) | 210 | 235 |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 8,0 | 6,7 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 7,4 | 9,1 |
.