Slováci sa už rozbehli do servisov

Niečo vyše osemtisíc majiteľov automobilov značky Toyota na Slovensku pôjde nútene do servisu skontrolovať poruchový plynový pedál.

11.02.2010 12:43
Servis Toyota
Servis Toyota
debata

Automobilka už začala zvolávať autá, aby riešila plynový pedál. Ten sa môže zaseknúť a spôsobiť až smrteľnú nehodu. V značkových servisoch budú pedál vystužovať.

„Pozývací list rozpošleme majiteľom 8250 automobilov na Slovensku, chybu odstránime bezplatne približne za 40 minút,“ spresnila Petra Tomová, hovorkyňa Toyota Motor Slovakia. Ide až o osem modelov áut, ktoré boli vyrobené v rôznych fabrikách koncernu v rokoch 2005 až 2010. List by mali dostať aj tí, čo auto kúpili od predchádzajúceho majiteľa.

„Ak má niekto pocit, že by sa chcel zastaviť v servise skôr, ako bude listom vyzvaný, tak si môže v najbližšom servise dohodnúť termín opravy,“ hovorí Tomová. Náhradné dielce sú už pripravené. Palivo na cestu do servisu a späť si majiteľ hradí sám, ostatné je však na náklady Toyoty.

Z niektorých regiónov je to pritom do autorizovaného servisu ďaleko. Napríklad z Michaloviec je to do najbližšieho servisu Toyoty do Prešova takmer sto kilometrov. Tomová radí, aby vodiči zvážili opravu v termíne, keď majú plánovanú zastávku v servise tak či tak. „Zákazník sa môže so servisom dohodnúť napríklad, že príde neskôr a opravu absolvuje napríklad v rámci pravidelnej prehliadky po najazdení 15-tisíc či 30-tisíc kilometrov,“ tvrdí Tomová.

Podľa nej sa vodiči nemusia vo väčšine prípadov do servisov náhliť a môžu ho navštíviť až pri pravidelnej prehliadke. „Zvolávacia akcia platí neobmedzene. Ak sa chyba na plynovom pedáli doteraz neprejavila, nie je potrebné, aby sa vodič rýchlo ponáhľal do servisu. Nejde o chybu, pri ktorej by bezprostredne hrozila havária,“ zdôrazňuje Tomová.

Toyota má po celom Slovensku spolu 14 servisných miest. Tri sa nachádzajú v Bratislave, dve v Banskej Bystrici a po jednom servise má japonská značka v Hornej Strede, Komárne, Košiciach, Nitre, Poprade, Prešove, Trenčíne, Trnave a Žiline.

Rovnako bezplatne budú opravené aj brzdy pri modeli Prius. Podľa Petry Tomovej sa to na Slovensku týka dvadsiatich automobilov na hybridný pohon. Pomoc dostanú aj motoristi, ktorí si Toyotu kúpili na Slovensku ako ojazdené auto. Iba v prípade ľudí, ktorí si sami doviezli auto zo zahraničia a nechodia do autorizovaného servisu, je na nich samých, aby sa prihlásili.

Približne polovicu zo zvolávaných modelov pritom tvorí obľúbené mestské auto Toyota Yaris, ktoré bolo v krajine len vlani šiestym najpredávanejším. „Spoľahlivý Japonec“ pritom patrí na Slovensku k žiadaným značkám. Vlani sa predalo 4687 kusov automobilov tejto značky.

Toyota v roku 2010

22. januára: Automobilka oznámila, že zvoláva v USA na prehliadku 2,3 milióna áut pre problémy s plynovým pedálom. Týkalo sa to modelov RAV4, Corolla, Matrix, Avalon, Camry, Highlander, Tundra a Sequoia. Už koncom vlaňajška pritom zvolala 4,2 milióna áut.

28. januára: Pozastavený predaj a výroba 8 modelov osobných a úžitkových automobilov v USA.

26. januára: Oznámenie, že zvolávajú na prehliadku aj 2 milióny áut v Európe, práve pre problémy s plynovým pedálom. Spresnili, že pôjde o modely Yaris, Corolla, Aygo, iQ, Auris, Verso, Avensis a RAV4.

30. januára: Spoločný podnik Toyoty s francúzskou PSA Peugeot Citroën v českom Kolíne pripustil, že bude musieť zvolať na prehliadku aj modely Peugeot 107 a Citroën C1. Vlani sa vo fabrike vyrobilo až 332,5-tisíca automobilov.

2. februára: Spresnenie, že celkovo sťahujú 9,1 mil. áut pre chybu na plynovom pedáli a táto skutočnosť viedla k zmenšeniu odhadov predaja na rok 2010.

4. februára: Americká vláda začala koncern vyšetrovať pre problém s brzdami.

5. februára: Na ekonomickom fóre v Davose prezident spoločnosti Akio Tojoda pripustil ďalší problém na brzdovom systéme najpredávanejšieho hybridného auta sveta Prius. Automobilka založila výbor pre zlepšenie kvality automobilov.

8. februára: Obnovili výrobu v 6 fabrikách v USA a Kanade a potvrdili, že sa pripravuje riešenie problémov s brzdami pri novej verzii modelu Prius. Malo by ísť až o 300-tisíc hybridných áut.

debata chyba
Články podľa značiek