Aký je Marian Čekovský za volantom?

Populárny hudobník Marian Čekovský má šoférovanie v krvi. Začínal s Trabantom, dnes jazdí na Mercedese.

05.04.2010 15:28
Čekovský Foto:
Marián Čekovský - predstaví sa s orchestrom i počítačom.
debata

Aký ste vodič?

Šoférovanie milujem od mladých rokov. Už keď som mal šestnásť, tak som stále „otáčal“ rodičovské auto na dvore a na našej ulici. Takto som najazdil asi dvetisíc kilometrov. Mama a otec ma už museli krotiť. Moje šoférovanie je viac-menej odvážne. Keď idem predbiehať, rozhodujem sa v stotine sekundy. Rýchlosť ma síce priťahuje, ale chodím maximálne stotridsiatkou. To je rýchlosť, pri ktorej sa ešte dá zareagovať, a navyše si beriem príklad od Schumachera, ktorý povedal, že fyzika sa oklamať nedá. No a z fyziky som nikdy nemal bohvieakú dobrú známku.

Aký ste spolujazdec?

Asi ako každý chlap, teda veľmi ostražitý. Zrazu vidím sám seba, akoby som brzdil a reagoval ja. No a potom tlačím nohou na podlahu. Z auta som však ešte nikdy nikomu nevystúpil, lebo mám pocit, že tí najslabší vodiči sa vždy ozývajú z pravého sedadla.

Aké sú vaše zlozvyky?

Najhoršie je asi to, že strašne rád jazdím v noci. To asi nie je príliš bezpečné. Snažím sa preto tie dlhé nočné túry z Bratislavy do Košíc a podobne obmedziť, aby sa mi to nestalo osudným. Niekoho by to unavovalo, ale ja aj tak cítim, že mi to dáva energiu.

Ako si krátite čas na cestách?

Tak na to som „úchyl“. Moja najnovšia zábava je, že si pustím v aute nejakú maďarskú rozhlasovú stanicu a som to schopný počúvať aj tri hodiny, hoci neviem ani slovo po maďarsky. A ešte sa pri tom niekedy natáčam na kameru alebo mobil a akože dabujem toho maďarského rozhlasového redaktora. Potom to z pumpy posielam mojim kamarátom. Ale mám v aute rád aj ticho. Zvuk motora mi robí dobre.

Čo vás vie najviac vytočiť?

Najviac asi otáčkomer, keď má auto obsah 1,2 litra. Ale vážne, za volantom nemám rád neprítomnosť. Keď ľudia síce točia volantom, ale hlavou sú ešte v práci alebo niekde úplne inde. To vidíme na semaforoch, koľko im trvá, kým sa zobudia na zelenú, akoby za nich šoféroval nejaký autopilot. Chcem preto touto cestou poprosiť všetkých vodičov, „prosím, nespúšťajte autopilota“! Potom rozmýšľate nad tým, čo dáte psovi žrať a niekomu zničíte život.

Čo pre vás znamená auto?

Auto je pre mňa umelecké dielo. Autá skrátka milujem. Zbieram takzvané „youngtimery“, staré vozy zo sedemdesiatych rokov. Mám napríklad VW Golf prvej generácie alebo Fiatku päťstovku. Nie je síce dobré, ak sa auto stane filozofiou života, ale na druhej strane je to veľmi príjemná súčasť chlapského sveta.

Najhoršia skúsenosť?

Keď som mal šestnásť rokov a „otáčal“ auto na našej ulici, skončil som na áre. Odležal som si tam tri mesiace. Viem presne, akí sme krehkí. Dostal som to ako povinnosť vedieť.

Ako vychádzate s políciou?

Musím povedať, že tí policajti, s ktorými som sa stretol, boli vždy veľmi inteligentní a normálni ľudia, ktorí si robili svoju robotu. Keď som dostal pokutu, vždy som ju zaplatil na mieste. Pripadá mi to tak, ako keď hráme čistú hru. Ak majú pravdu, tak jednoducho vyhrajú.

Vaša najvyššia pokuta?

Pred Lučencom som vlani asi pred rokom zaplatil sto eur za rýchlosť. V sedemdesiatke som išiel stovkou. Búchal som si hlavu o stôl, keď som si predstavil, ako sme to mohli niekde s kapelou radšej prejesť.

Sú lepší vodiči ženy alebo muži?

Mužov a ženy za volantom nerozdeľujem. Poznám vynikajúce šoférky aj šoférov a naopak. Všetci sme úžasné mysliace bytosti, len niekto má ten dar pohybu a koordinácie a niekto nie. Napríklad niektorí opití ľudia nevedia prejsť z miestnosti do miestnosti a niektorí zas bez problémov.

Viete si vymeniť rezervu?

Samozrejme. Mám strašne dobrého kamaráta, Peťa Barana, ktorý je mechanik a opravuje autá celej kapele. Tak sa v tom niekedy spolu vŕtame. Napokon, môj dedo, Jakub Čekovský, mal už v roku 1905 prvý autoservis v Humennom, keď jazdili autá len pre mliekarne. Takže to mám asi v krvi.

Roky za volantom 15
Kilometrov ročne 30 000
Vodičský preukaz A, B, C, T
Prvé auto Trabant 601
Súčasné auto Mercedes-Benz E
Obľúbené auto
Auto snov Mercedes „Piano“

Autoškola:
Vodič motorového vozidla je povinný mať bezpečnostný odev oblečený, ak sa zdržiava
A) na vozovke mimo vozidla počas núdzového státia, najmä pri prerušení jazdy pre chybu na vozidle alebo v dôsledku dopravnej nehody,
B) na čerpacej stanici,
C) na parkovisku za zníženej viditeľnosti.

Marian Čekovský zakrúžkoval správne odpoveď A.

debata chyba
Články podľa značiek