Hoci Ford predstavil tretiu generáciu Focusu už v januári v Detroite a európske verzie vrátane kombi v Ženeve, do predaja sa dostane až v roku 2011. No už dnes je jasné, že Ford s ním má naozaj veľké plány. Celkom otvorene o ňom hovorí ako o najlepšom aute v nižšej stredne triede a keďže dobre pozná svojich rivalov, asi nejde len o povinné marketingové klišé.
Ford by rád s novým Focusom rozvíril hladinu tak, ako sa mu to podarilo v roku 1998 s jeho prvou generáciou. Aj preto sa vracia k odvážnejšiemu dizajnu. Tvar bočných okien sa odvoláva práve na „starý dobrý“ Focus a späť sa vracajú aj výraznejšie oblúky blatníkov. Predná maska má agresívne sacie otvory a na zadných svetlách sa dizajnéri doslova „vybláznili“. Na pravej strene svetlo dokonca lemuje veko nádrže. Ako to bude s rozmermi, nie je jasné, tie Ford nezverejnil, no ak by ostali tie pôvodné, stále by stíhal. Jeho karoséria je pritom o 10 percent tuhšia a až 55 percent z nej tvorí vysokopevnostná oceľ.
Interiér posúva kinetický dizajn Fordu o triedu vyššie. Také emotívne spracovanie sme v tejto triede ešte nevideli. Ford tiež sľubuje špičkovú kvalitu, ktorú by ste mali postrehnúť nielen z použitých materiálov a perfektného lícovania, ale už pri zabuchnutí dverí – tomuto zvuku venovali konštruktéri špeciálnu pozornosť.
Čo je však podstatné, na palube sa objavujú nové prvky, napríklad multimediálne rozhranie My Ford využívajúce 8-palcový dotykový displej či bezkľúčové štartovanie a automatický parkovací asistent. Bezpečnostný balík dopĺňajú prvky, ktoré boli doteraz zväčša vyhradené vyšším triedam. Okrem adaptívneho radarového tempomatu, upozorňovača na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu tu nájdete aj ďalšie systémy pochádzajúce pravdepodobne od sesterského Volva. Napríklad systém proti kolízii v rýchlostiach do 30 km/h, takzvané City Safety, monitorovanie slepého uhla a únavy vodiča. K tomu všetkému dostane Focus aj automatické prepínanie diaľkových svetiel a „čítačku“ dopravných značiek.
Štvorica nových motorov bude mať celkom deväť výkonových verzií. V premiére sa predstavujú najmä preplňované benzínové štvorvalce EcoBoost 1.6 SCTi (112, 134 kW), nahrádzajúce staršie a väčšie motory s objemom 2,0 a 2,3 litra. Spoločnosť im budú robiť aj nepreplňované verzie 1.6 Ti-VCT (78 kW, 70 kW). Inovovaný diesely Duratorcq TDCi majú objem 1,6 (70 kW, 85 kW) alebo 2,0 (85, 104, 121 kW) litra. Debutovať tu bude aj 6-stupňová dvojspojková automatika PowerShift. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou si nový Focus vypýta priemerne o 10 až 20 percent paliva menej.
Podvozok s nezávislým zavesením kolies, s ktorým Ford urobil už v roku 1998 dieru do sveta, podstúpil ďalšie zlepšenia. Dostal účinnejšiu izoláciu predného pomocného rámu, nový „riadiaci prvok“ zadnej nápravy a nový posilňovač s lepšou reakciou. Nový systém Torque Vectoring Control zabraňuje aktívnym pribrzďovaním pretáčaniu hnaného predného kolesa v zákrutách a plní tak funkciu elektronického diferenciálu.
Tretiu generáciu Focusu vyvinuli síce prevažne v Nemecku, ale vyrábať sa bude až v štyroch závodoch od USA až po Rusko a Čínu. Namierené bude mať v rôznych verziách do 120 krajín, no až 80 percent všetkých súčiastok bude mať Focus spoločných.
Benzínové motory | ||||
Motor | 1.6 Ti-VCT | 1.6 Ti-VCT | 1.6 SCTi | 1.6 SCTi |
Výkon (kW) | 70 | 78 | 112 | 134 |
Naftové motory | |||||
Motor | 1.6 TDCi | 1.6 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi | 2.0 TDCi |
Výkon (kW) | 70 | 85 | 85 | 104 | 121 |
.