Beetle poháňa metán z ľudských exkrementov

Britská spoločnosť GENeco uskutočnila ďalší z pokusov o využitie bioplynu na pohon automobilov.

09.08.2010 13:27
VW Beetle - Bio-Bug Foto:
VW Beetle - Bio-Bug
debata

Spoločnosť GENeco, ktorá patrí firme Wessex Water, prispôsobila kabriolet Volkswagen Beetle s konvenčným benzínovým dvojlitrom spaľovaniu metánu. Na Bio-Chrobákovi je však jedinečné niečo iné. Metán, ktorý slúži na jeho pohon pochádza z ľudských exkrementov. GENeco verí, že jeho koncept sa môže stať rozumnou alternatívou hybridným a elektrickým vozidlám.

Ľudský odpad, ktorý vyprodukuje 70 domácností za rok, stačí na pohon jedinečného Chrobáka na 16 000 kilometrov. Pritom technológia „ťažby“ metánu z „ľudských zdrojov“ umožňuje užívať si nezmenené dynamické vlastnosti auta. Pri predchádzajúcich pokusoch vedci nedokázali vydolovať dosť čistý plyn a to ovplyvňovalo výkony experimentálnych vozidiel. Maximálna rýchlosť Bio-Chrobáka pri jazde na metán je 182 km/h. Mohammed Saddiq z GENeco potvrdil, že neznalý užívateľ nespozoruje rozdiel.

VW Beetle - Bio-Bug Foto: GENeco
VW Beetle - Bio-Bug VW Beetle - Bio-Bug

Motor Bio-Chrobáka je schopný spaľovať benzín aj stlačený metán. Pri štartovaní sa do valcov vstrekuje benzín a po zohriatí motora na prevádzkovú teplotu systém automatický prepne do metánového režimu. Ak sa palubné zásoby metánu vyčerpajú systém opäť automaticky prepne na benzín.

Informácie o kapacite nádrží a o dojazde Bio-Chrobáka nie sú známe. Spoločnosť GENeco však zverejnila apoň spotrebu vozidla. Na meter kubický metánu prejde asi 8,5 kilometra.

Čistička odpadových vôd v Avonmouth (Bristol) patriaca Wessex Water vyprodukuje ročne 18 miliónov kubických metrov bioplynu z ľudských exkrementov. To by stačilo pre 7650 Bio-Chrobákov na 20 000 kilometrov.

Ak sa prototyp osvedčí, GENeco plánuje prestavbu celého svojho autoparku na spaľovanie bioplynu.

debata chyba
Články podľa značiek