Spoločnosť J.D.Power uskutočnila prieskum spoľahlivosti zákazníkov so svojimi autami v priebehu marca 2010, pričom sa akcie zúčastnilo viac ako 16 000 nemecky hovoriacich respondentov. Hodnotilo sa až 67 kritérií. Treba však upozorniť, že prieskum hodnotí spokojnosť zákazníkov a nie len samotnú kvalitu automobilov, hoci tá s uspokojením zákazníka priamo súvisí. Okrem kvality sa hodnotí aj spoľahlivosť, náklady na údržbu, dizajn, komfort, spotreba, výkon a mnohé iné.
Na udržanie vernosti spokojného zákazníka je dôležité prekonanie jeho počiatočných očakávaní a kritérií. V tom je podľa jedného z vedúcich pracovníkov J.D.Power and Associates, Martina Volka, kľúč k úspechu.
Najlepšie sa v prieskume umiestnil Mercedes-Benz, na druhej priečke sa spolu umiestnili BMW a Dacia. Až za rumunskou značkou ostali ostrieľaní japonskí hráči Mazda, Nissan, či Suzuki. Škoda skončila o priečku vyššie ako materský Volkswagen, Seat ostal päť priečok za nimi.
Hodnotenie podľa značiek | Počet bodov |
Mercedes-Benz | 838 |
BMW | 836 |
Dacia | 836 |
Mazda | 831 |
Nissan | 831 |
Audi | 827 |
Suzuki | 826 |
Volvo | 826 |
Mitsubishi | 823 |
Honda | 821 |
Toyota | 818 |
Škoda | 814 |
Volkswagen | 812 |
Kia | 811 |
Mini | 811 |
Hyundai | 810 |
Peugeot | 808 |
Seat | 797 |
Citroen | 796 |
Opel | 794 |
Renault | 794 |
Smart | 794 |
Ford | 790 |
Chevrolet | 766 |
Fiat | 757 |
.