MAN tvrdí, že v oblasti aerodynamiky majú kamióny ešte obrovské rezervy a „kubistické“ tvary dnešných ťahačov to len potvrdzujú. Concept S však ukazuje, že s aerodynamikou sa dajú už dnes robiť doslova zázraky.
Ladné a pritom mimoriadne efektné tvary MAN Concept S, ktoré vznikli v aerodynamickom tuneli, nekladú prúdniciam vzduchu väčší odpor ako bežné osobné auto. A výsledok. Podľa výrobcu to s vhodne prispôsobeným návesom môže priniesť neuveriteľnú, až 25-percentnú úsporu paliva v triede 40-tonových súprav. To znamená aj 25-percentné zníženie produkcie emisií CO2.
Koncept má však aj ďalšie poslanie. MAN ním prispieva k aktuálnej diskusii o legislatíve, obmedzujúcej maximálnu dĺžku súprav. Tá totiž stojí proti aerodynamike, ktorá by, naopak, potrebovala pri zachovaní súčasnej úložnej plochy návesu a priestorového komfortu kabíny, mierne predĺženie povolenej dĺžky súprav. Nemecký výrobca pritom tvrdí, že by si takéto predĺženie nevyžiadalo žiadne zmeny infraštruktúry.