Geely CK1 v latino crashteste pohorelo

Novovzniknutá latinskoamerická obdoba agentúr hodnotiacich bezpečnosť nových automobilov - Latin NCAP - zverejnila výsledky prvej skupiny testovaných vozidiel.

22.10.2010 08:17
Geely CK1 Foto:
Geely CK1
debata

Latin NCAP má rovnaké poslanie ako menovci z ostatných kontinentov. Posudzuje a hodnotí lokálne predávané automobily na základe ich výsledkov v rôznych druhoch nárazových testov. Menej náročný juhoamerický trh dáva predpoklady na rozporuplné výkony jednotlivých testovaných áut. Prvá skupina „odsúdených“ to potvrdila.

Proti bariére postavili Toyotu Corollu, Chevrolet Meriva, Fiat Palio, VW Gol, Peugeot 207 Compact (u nás 206) a Geely CK1. Skoro všetky modely mali airbagy, no v troch prípadoch (Fiat, VW, Peugeot) dokonca testovali aj verzie bez nich. Jediným autom úplne bez airbagov bolo Geely CK1. Kuriózne je, že aj keď reprezentant Číny nemal airbagy, bol vybavený deaktiváciou airbagu spolujazdca.

CK1 vyzerá na prvý pohľad neškodne. Foto: Geely
Geely CK1 CK1 vyzerá na prvý pohľad neškodne.

Najlepšie obstála Toyota – získala štyri hviezdičky za ochranu dospelých a jednu za ochranu detí. Iné oblasti sa nehodnotili. Nasleduje Fiat Palio a VW Gol s airbagmi, ktoré získali po tri hviezdičky za dospelých a po dve za deti. Ich dvojníci bez vzduchových vankúšov obdržali za ochranu dospelých po jednej hviezdičke. Neprítomnosť airbagov nemala na počet hviezdičiek za ochranu detí žiadny vplyv, aj keď paradoxne dosiahli v tejto kategórii vyššie skóre práve verzie bez airbagov. Ďalšia skončila Meriva s tromi hviezdami za dospelých a jednou za deti a Peugeot 207 Compact s airbagom (2 + 2), bez airbagu (1 + 2). Výsledkovú listinu uzatvára Geely CK1, ktorý za ochranu dospelých nezískal žiadnu hviezdičku a za ochranu detí dve.

´Karoséria nie je schopná náraz pohltiť bez... Foto: Latin NCAP
Geely CK1 ´Karoséria nie je schopná náraz pohltiť bez ohrozenia posádky. 

Figurína vodiča Geely CK1 „utrpela ťažké zranenia“, ktorým by skutočný vodič pravdepodobne podľahol. Keďže karoséria si nedokázala zachovať integritu pridanie airbagu by nič nevyriešilo. A-stĺpik bol nárazom výrazne posunutý dozadu a na figurínu vodiča „zaútočila“ prístrojová doska, volant a pedále.

debata chyba
Články podľa značiek