Volvo overuje dojazd elektrického C30 pri - 20°C

Najchúlostivejšou oblasťou elektrických vozidiel sú ich batérie. Vlna kritiky smeruje k ich vysokej citlivosti na zmenu teploty. Volvo sa rozhodlo overiť si to v praxi.

29.03.2011 12:26
Volvo C30 Electric Foto:
Volvo C30 Electric
debata

Za vhodnou lokalitou nemusel tím Volva cestovať ďaleko. Zvolil si okolie švédskeho mesta Kiruna severne od polárneho kruhu. Počas testovania sa lokálne teploty pohybovali zvyčajne na hranici – 20°C.

Elektrické Volvo C30 má tri klimatizačné okruhy, ktoré vzájomne spolupracujú. Jeden je určený pre batérie, druhý pre elektromotor a elektronické komponenty a tretí slúži na udržiavanie požadovanej teploty v kabíne. Posledný menovaný využíva bioetanolové kúrenie, ktoré aj pri extrémne nízkych teplotách nahreje interiér v priebehu troch minút.

Jeho výhodou je, že na zohriatie posádky neodčerpáva drahocennú elektrickú energiu potrebnú na pohyb vozidla. Volvo C30 Electric so sebou nosí 14,5-litrovú zásobu bioetanolu. V prípade potreby však vodič dokáže prepnúť z bioetanolového na elektrické kúrenie.

Teplotný komfort vo vnútri kabíny je pri elektromobiloch rovnako dôležitý ako pri vozidlách so spaľovacím motorom, no ešte podstatnejšia je ideálna teplota batérií, pretože tá determinuje do určitej miery dojazd vozidla. Práve znížená kapacita batérií pri nízkych teplotách býva silným argumentom odporcov elektrického pohonu.

Volvo C30 na testoch za polárnym kruhom preukázalo, že aj pri teplote – 10°C by malo zvládnuť porciu kilometrov postačujúcu na denné mestské presuny, teda 80 – 90 km. Znie to pekne, ale v porovnaní s dojazdom, ktorý Volvo pri predstavení elektrickej C30 avizovalo (150 km) je to výrazný pokles.

debata chyba
Články podľa značiek