Agentúra KPMG patrí medzi štyri najväčšie svetové audítorské spoločnosti, takže vierohodnosť jej prieskumu je natoľko veľká, že to pár ľuďom môže spôsobiť vrásky na čele. Podľa výsledkom výskumu budú najbližších 5 rokov akákoľvek výroba a predaj elektromobilov nerentabilné. Výrobcovia musia do ich vývoja investovať bez istoty návratnosti investícií a pre zákazníkov sú bez výraznejších štátnych dotácií stále nezaujímavé. Problémom ostávajú ceny technológií a akumulátorov. Práve vysoká cena spôsobuje nezáujem zákazníkov, ktorí sa stále radšej obracajú ku konvenčným a lacným systémom pohonu naftovými a benzínovými motormi.
Riešením znižovania nákladov na vývoj je spájanie silných hráčov do nových aliancií, ktoré spoja svoj kapitál a vytvoria konkurencieschopné elektromobily. Tento fakt môže spôsobiť, že čoskoro dôjde k preskupeniu síl v automobilovom priemysle a vzniknú úplne nové silné koncerny.