Prvou z nových verzií bude Prius v (versatiliti), predstavený na autosalóne v Detroite. Spredu si veľký rozdiel v porovnaní s klasickým Priusom nevšimnete, no z profiluje je jasné, že „véčko“ narástlo vo všetkých smeroch.
Do dĺžky má 4,61 (+ 16 cm), do šírky 1,77 a do výšky 1,49 metra, čo znamená pozíciu medzi najväčšími MPV nižšej strednej triedy. Pod zdvihnutou a predĺženou siluetou strechy skrýva o 50 % väčší vnútorný priestor. Kufor má podľa americkej normy až 790 litrov. Ten možno variovať vďaka deleným, sklopným a posuvným zadným sedadlám.
Daňou za rozmery je zvýšený aerodynamický odpor cx 0,29 (+ 0,04), ale Toyota tvrdí, že je tak či tak najnižší spomedzi všetkých MPV či crossoverov.
O technike Toyota zatiaľ nič neprezradila, no je takmer isté, že Prius v využije systém bežného Priusu spájajúci benzínový motor 1.8 VVT-i s elektromotorom cez planétovú prevodovku. Toyota udáva priemernú spotrebu 5,9 litra na 100 km, čo je podľa americkej normy o 1,2 litra viac, ako potrebuje klasický Prius.
Na znížení spotreby sa budú podieľať diódové svetlá či panoramatická strecha odľahčená až o 20 kg.
K americkým zákazníkom sa Prius dostane na jeseň, až následne poputuje do Európy.