Testy sa uskutočnili v USA, nárazov sa preto zúčastnil typický tamojší rodinný sedan Chevrolet Malibu. Cieľom celej akcie bolo vyskúšať, ako si poradí zábrana návesu (priečna tyč brániaca podkĺznutiu auta pod náves) s nárazom auta rozbehnutého na rýchlosť 56 km/h. Aby boli podmienky testu čo najreálnejšie, auto narazilo do zábrany v 50 % prekrytím.
Z viacerých nárazových testov skončil najhoršie ten, pri ktorom zábrana návesu po náraze nevydržala a nedokázala zabrániť autu podkĺznuť pod náves. Celú energiu nárazu museli pohltiť A-stĺpiky, ktoré samozrejme nevydržali a roh návesu prenikol hlboko do priestoru pre posádku.
Účelom zábran (v Európe taktiež povinných) je nielen zabránenie podkĺznutiu auta, ale aj vytvorenie prekážky v mieste, kde má osobné vozidlo svoje deformačné zóny. Po náraze sa tak výrazne zvyšuje šanca posádky osobného auta na prežitie.