Po tom, čo v roku 2008 išla skupina Bertone do likvidácie, vydal v súčasnosti konkurzný súd príkaz na nútenú aukciu. Predbežne sa očakáva zisk za najslávnejšie autá v rozmedzí od milióna do 1,8 milióna eur za kus. Medzi tie naj patrí Lamborghini Marzal Prototyp, ktorý riadil princ Rainier a princezná Grace pred štartom Grand Prix Monaka v roku 1964. To bola prvá a zároveň posledná verejná prezentácia na ceste. Auto sa neskôr dostalo do sériovej výroby ak Espada.
Ďalšou chuťovkou je Lancia Stratos HF Zero s motorom uprostred. Auto sa do výroby dostalo pod menom Lancia Stratos a v sedemdesiatych rokoch dominovalo majstrovstvám sveta v rely.
Tretím významným vozidlom je Chevrolet Testudo, ktorý vytvoril Giorgetto Giugiaro. Koncept má zaujímavé oblúkové čelné sklo a presklenú strechu. Premiéru mal v Ženeve v roku 1973.
Ostatné tri vozidlá majú menší historický význam, preto sú vyvolávacie ceny nižšie. Lamborghini Bravo z roku 1974 a Lamborghini Athon by mali priniesť 150 000 až 220 000 eur. Lancia Sibilo z roku 1978 by sa mohla vydražiť za 60 000 až 100 000 eur.
Samotné rozpredávanie zbierky môže vyzerať ako tvrdé opatrenie, ale vozidlá sa dostanú k bohatým zberateľom, ktorí im môžu poskytnúť tú najlepšiu opateru. Ani fabrika Bertone neupadne do zabudnutia. Koncern Fiat odkúpil výrobný závod Bertone v roku 2009 a do roku 2012 by chcel obnoviť výrobu stredne veľkých a veľkých sedanov pre Maserati.
Lilli Bertone, vdova po zakladateľovi Nucciovi Bertonem, zachránila značku Bertone a historické záznamy, ktoré odkúpila za 3,5 milióna eur. Odkúpila taktiež 84 osobných áut zo zbierky za 4,56 milióna. Na najvzácnejších šesť kusov jej už nezostali peniaze. Ak máte záujem, prihláste sa do aukcie. Bude sa konať 21. mája v Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Come.