V Číne vznikajú nové značky

Renomované automobilky začínajú v Číne zakladať nové značky. Čínske kopírovanie tak bude konečne legálne.

12.05.2011 10:30
Venucia Foto:
Venucia
debata

Čínska vláda podporuje vytváranie nových značiek, ktoré by mali byť možnosťou ako vo väčšej miere preniesť vývoj áut do Číny, ako si osvojiť nové technológie a neskôr aj podporiť export.

VW zatiaľ v Číne používa vlastnú značku. Foto: Bora
Bora VW zatiaľ v Číne používa vlastnú značku.

FAW-Volkswagen Automotive, ktorý je joint venture Volkswagenu AG a čínskeho FAW Group Corp., sa rozhodol vyrábať elektromobil pod novou značkou Kaili. Elektromobil Kaili bude prvým vozidlom z celého radu pripravovanej modelovej palety Kaili.

Koncern GM vytvoril v Číne značku Baojun. Foto: Baojun
Baojun Koncern GM vytvoril v Číne značku Baojun.

Spoločný podnik SAIC-GM-Wuling Automobile začal napríklad s predajom vozidiel pod novou značkou Baojun. Prvé vozidlo tejto značky, kompaktný sedan, vychádza z platformy Buick Excelle.

Rovnako aj Honda v spoločnom podniku s čínskym partnerom Guangqi Honda Automobile prišla s novou značkou Everus, ktorej korene sú v Honde Jazz.

Honda založila značku Everus. Foto: Everus
Everus Honda založila značku Everus.

Nissan na čínskej pôde vytvoril joint venture Dongfeng Nissan Passenger Vehicle a minulý mesiac uviedol na autosalóne v Šanghaji značku Venucia.

debata chyba
Články podľa značiek