Ako sa dá zistiť, ktorá zo značiek na automobilovom trhu má najväčšiu hodnotu? Je to „jednoduché“. Opýtate sa na to miliónov zákazníkov a k tomu pripočítate hospodárske výsledky zverejňované renomovanými agentúrami Bloomberg a Datamonitor. Presne tento kľúč používa spoločnosť Millward Brown, aby každoročne zostavila rebríček najhodnotnejších značiek. A popri nich sa „zvezú“ aj automobilky.
Víťazom aktuálneho rebríčka 2011 je najväčšia automobilka sveta Toyota. Jej hodnota sa odhaduje na 24,2 miliardy dolárov. Japonci majú iste radosť, pretože vlani sa vplyvom škandálu s poruchovým plynovým pedálom prepadla Toyota na druhé miesto. Dnes je však už všetko po starom, čo svedčí o opätovnom získaní dôvery. BMW je teda druhé a za ním nasleduje Mercedes-Benz. V prvej päťke nájdeme ešte Hondu a Porsche. Druhý najväčší automobilový producent Volkswagen je prekvapujúco až na siedmom mieste. Predbehol ho totiž Nissan. Desiatku uzatvárajú Ford, Audi a Lexus. V rebríčku tak nájdeme päť nemeckých, štyri japonské a jednu americkú značku.
Automobilky však rozhodne nepatria na úplnú špičku. Najväčšiu hodnotu má totiž spoločnosť Apple, vyčíslenú na 153 miliárd dolárov, čo je šesťkrát viac ako Toyota. Za ňou nasleduje Google (111 mld.)
Hodnota značiek podľa Millward Brown
Poradie hodnota (mld. dolárov) | |
1. Toyota | 24,2 |
2. BMW | 22,4 |
3. Mercedes | 15,3 |
4. Honda | 14,2 |
5. Porsche | 12,4 |
6. Nissan | 10,1 |
7. Volkswagen | 7,4 |
8. Ford | 7,4 |
9. Audi | 3,8 |
10. Lexus | 3,7 |
.