Nemecký ADAC testoval aktívne brzdové asistenty

Volvo potvrdzuje povesť najbezpečnejších áut na svete. Vyplýva to aj z nedávneho testu nemeckého autoklubu ADAC, ktorý si vzal na mušku nové aktívne brzdové asistenty.

31.05.2011 17:01
Volvo S60 Foto:
Volvo S60
debata

Úlohou preverovaných asistentov je spustiť samočinné núdzové brzdenie, ak hrozí kolízia a vodič nereaguje na predchádzajúce výstrahy. Ak je rozdiel rýchlosti medzi vozidlom a prekážkou menší ako 30 km/h, sú tieto systémy, nezávislé od činnosti tempomatu, schopné zrážke úplne predísť a pri vyšších aspoň zmierniť následky havárie. Na teste sa zúčastnilo celkom šesť vozidiel: Audi A7, BMW radu 5, Infiniti M, Mercedes-Benz CLS, Volkswagen Passat a Volvo V60.

Práve Volvo, ktoré prišlo so svojím systémom City Safety ako prvé a sériovo ním začalo vybavovať nové modely V60 či XC60, vyšlo z testu najlepšie. ADAC ocenil najúčinnejší systém varovania pred nebezpečenstvom tak svetelnou, ako aj zvukovou výstrahou a tiež najúčinnejšie spomalenie. Významnou výhodou systému Volva je na rozdiel od konkurentov, s výnimkou Mercedesu, schopnosť rozlišovať a reagovať aj na statické prekážky, napríklad stojace vozidlo v jazdnom pruhu.

Dobré výsledky v spomalení dosiahli aj Audi a Mercedes. Za nimi mierne zaostával Volkswagen. BMW a japonské Infinity sa im však vyrovnať nedokázali. Pri Infiniti ADAC aspoň vyzdvihol systém aktívneho plynového pedálu, ktorý v prípade nebezpečenstva tlačí proti smeru sily vodiča, čím buď rýchlosť zníži, alebo aspoň ponechá na pôvodnej úrovni.

Víťazstvo Volva je pre švédsku automobilku nielen povzbudením, ale najmä rehabilitáciou po tom, čo obletelo svet video, keď systém zlyhal pri prezentácii priamo pred zrakmi novinárov.

debata chyba
Články podľa značiek