Zmyslom nárazových testov bolo overiť, ako sa počas nárazu budú správať ťažké akumulátory napájajúce trakčný elektromotor a ako si riadiaca elektronika poradí s odpojením vysokonapäťových okruhov počas nehody. Pozornosti samozrejme neunikla ani pevnostná štruktúra malej karosérie.
Ako sa pri náraze ukázalo, sada akumulátorov je v podlahe automobilu uchytená veľmi spoľahlivo a počas nárazu neohrozila žiadneho člena posádky. Rovnako dobre vyhodnotila náraz aj riadiaca jednotka a akumulátory včas odpojila. Riziko skratu a následného požiaru je tak minimálne.
Pre náraz do deformovateľnej bariéry bola zvolená rýchlosť 64 km/h, aj tá však bola na deformačné zóny karosérie primalá. Napriek tomu, že palubná doska povolila a posunula sa o niekoľko centimetrov dovnútra, nohy vodiča údajne vôbec neohrozila.
Z nárazového testu spoločnosti ADAC tak vyšlo Mitsubishi i-MiEV veľmi dobre, čoskoro si ho do pozornosti pravdepodobne vezme aj Euro NCAP.