Yamaha TMAX 2008 je po modernizácii sebavedomejšia

Japonká Yamaha opäť posilnila svoj veľkoobjemový skúter TMAX pre boj s najbližšou konkurenciou. Tá je v rozrastajúcom sa segmente turistických skútrov stále silnejšia a nedovoľuje zaspať vývoj. TMAX modelového roku 2008 prešiel malými, ale významnými zmenami.

27.11.2008 10:05
Yamaha TMAX Foto:
Na dlhých cestách príde vhod nové sedadlo s malou chrbtovou opierkou.
debata

Yamaha TMAX má na trhu namierené predovšetkým proti veľkoobjemovým skútrom japonskej výroby. Jej úhlavnými nepriateľmi sú najmä Honda Silver Wing a Suzuki Burgman. Segment silných skútrov sa stále rozvíja a kým pred niekoľkými rokmi prakticky neexistoval, dnes je pevnou súčasťou ponuky každého významnejšieho motocyklového  výrobcu.

Na dlhých cestách príde vhod palivová nádrž s objemom zväčšeným na 15 litrov. Pohodlnejšie je aj sedadlo s malou opierkou a novým držiakmi pre spolujazdca. Malých zmien doznala aj predná a zadná kapotáž, pribudli aj nové odkladacie priestory. Prístrojový panel je o niečo prehľadnejší.

Yamaha TMAX je dlhá 2195 mm. Foto: Yamaha
Yamaha TMAX Yamaha TMAX je dlhá 2195 mm.

O pohon sa stará štvortaktný radový dvojvalec s rozvodom DOHC a štvorventilovou technikou. Z objemu valcov 0,49 l podáva výkon 32 kW (43,5 k) pri 7500 ot/min. a maximálny krútiaci moment 45 Nm vrcholiaci pri 6500 ot/min. Mazanie so suchou skriňou zabezpečuje precízne mazanie všetkých pohyblivých častí aj pri veľkých odstredivých silách. Spojka je viaclamelová v olejovom kúpeli. Jemné radenie zabezpečuje automatická prevodovka s variátorom.

Novinkou sú aj 15-palcové kolesá. Foto: Yamaha
Yamaha TMAX Novinkou sú aj 15-palcové kolesá.

Istejším jazdným vlastnostiam prospel nový pod tlakom odlievaný hliníkový rám, ktorý je nielen pevnejší, ale ušetril aj niekoľko dôležitých kilogramov na celkovej hmotnosti motocykla. Konkrétne, nový TMAX je teraz ľahší o 5 kg. Priemer predného kolesa vzrástol na 15 palcov, čo novému skútru pomáhať účinnejšie „žehliť“ veľké nerovnosti na ceste a robí jazdu komfortnejšou. Rozbitým vozovkám je prispôsobená aj zosilnená predná vidlica. Na prednom kolese je pneumatika s rozmerom 120/70 R15, vzadu 160/60 R15. O brzdenie sa vpredu aj vzadu starajú kotúčové brzdy s priemerom 267 mm. Vpredu sú samozrejme kotúče dva.

Nový hliníkový rám ušetril 5 kg hmotnosti. Foto: Yamaha
Yamaha TMAX Nový hliníkový rám ušetril 5 kg hmotnosti.

Rozmery a hmotnosti:
 
Dĺžka: 2195 mm
Šírka: 775 mm
Výška: 1445 mm
Výška sedadla nad zemou: 800 mm
Svetlá výška: 125 mm
Rázvor kolies: 1580 mm 
Suchá hmotnosť: 203 kg ( 208 kg so systémom ABS)

debata chyba
Články podľa značiek