Pri porovnaní absolútnej hodnoty tržieb mala vyššie globálne tržby ako Formula 1 vo výške 3,9 miliardy USD (zdroj: Formula Money) len NFL (6,5 miliardy USD v roku 2006) a MLB (5,1 miliardy v roku 2006), aj keď za podstatne väčší počet podujatí. Kluby Premier League získali v sezóne 2006/07 kombinované tržby vo výške 3 miliardy USD.
Suma 3,9 miliardy pozostáva z centrálnych tržieb (za vysielanie, sponzorstvo pretekov a pohostenie pre spoločnosti), tržieb tímov (vrátane sponzorstva a príspevkov od obchodných partnerov a vlastníkov) a tržieb z okruhov (vstupenky a určité sponzorstvá).
Preteky Formuly 1 pokračujú vo zvyšovaní svojej celosvetovej príťažlivosti, pričom kľúčovou súčasťou ich stratégie je rozširovanie konania pretekov Grand Prix po celom svete. Kým väčšia časť pretekov sa ešte odohráva v Európe (10 z 18), v súčasnosti sa už 5 pretekov organizuje v Ázii a túto sezónu (koncom septembra) sa v Singapure odohrajú prvé nočné preteky Formuly 1 v histórii.
Svetová príťažlivosť Formuly 1 v tržbách aj v návštevnosti znamená, že tieto preteky už skutočne možno považovať za jeden z hlavných celosvetových športov.
„Svetové tržby vo výške viac ako 3,9 miliardy USD a celkový počet divákov presahujúci 350 miliónov za sezónu roku 2007 sú veľmi pôsobivé čísla. Opatreniami ako napr. plánovanou expanziou do Ázie, prípravou viacerých „miestnych hrdinov“ (pravdepodobne v Indii a Číne) a zavedením nočných pretekov očakávame, že tieto čísla budú ďalej rásť,“ uviedol Alan Switzer, riaditeľ skupiny Deloitte pre športové podnikanie.
Priložená tabuľka zobrazuje porovnanie tržieb Formuly 1 s vybranými hlavnými každoročnými športovými súťažami.
V porovnaní s mnohými ďalšími športami len malú časť tržieb pretekov Formuly 1 tvoria výdavky účastníkov na jednotlivých podujatiach. Vstupenky a iné druhotné výdavky účastníkov v súčasnosti predstavujú len cca 10 % celkových tržieb.
O zvýšenie takýchto tržieb sa usilujú okruhy aj s podporou Formuly 1. Zvýšenie tržieb môže totiž tvoriť dôležitú súčasť financovania prestavby súčasných okruhov – vrátane pomoci pre okruh Silverstone, aby si udržal Grand Prix v roku 2010 a v ďalších rokoch.
Okrem nočných pretekov sa v sezóne 2008 zaviedlo odstránenie pomôcok pilota, akými je napr. trakčná kontrola. Formula 1 sa takto má stať atraktívnejšou pre sponzorov aj obecenstvo, naživo aj v televíznom prenose.
„Formula 1 už je športovou finančnou veľmocou, ale ak chce i naďalej zvyšovať divácku atraktivitu, hodnotu značky a v konečnom dôsledku aj tržby, musí neustále vyhodnocovať problémy, ako napr. umiestnenie pretekov Grand Prix, sankčné poplatky pre hostiteľské preteky, náklady tímov, sponzorské zmluvy a environmentálne aspekty,“ uviedol Stephen Dunham, senior konzultant skupiny pre športové podnikanie.