Prostredníctvom tohto auta chce MMC dodať nový rozmer svojim súťažným aktivitám a spojiť 35 rokov pretekárskej histórie modelu Lancer s 25 rokmi putovania Pajera. Vďaka syntéze poznatkov z cestných a terénnych súťaží, ako aj prvkov osobného automobilu s SUV, sa Racing Lancer chystá osloviť širšie publikum ako jeho predchodcovia a zároveň nanovo odštartuje súťažnú kariéru modelu Lancer.
Za kódovým označením MRX09 sa skrýva názov Mitsubishi (M) Rally ® Cross Country (X) a 09 zodpovedá roku 2009, kedy sa postaví na štart.
Dieselový výkon
Nový dakarský špeciál je vybavený trojlitrovým turbodieselovým šesťvalcom do V. Motor dosahuje najvyšší výkon 190 kW (260 k) a krútiaci moment 650 Nm. Prostredníctvom päťstupňovej sekvenčnej prevodovky Ricardo sa tieto hodnoty prenášajú na všetky štyri kolesá. Súčasťou stáleho pohonu všetkých kolies je centrálny diferenciál s obmedzenou svornosťou.
Racing Lancer váži 1900 kg, je 4475 mm dlhý a 1990 mm široký. Rázvor má dĺžku 2900 mm a rozchod kolies má vpredu i vzadu hodnotu 1750 mm.
Cieľ: Dakar
Teda presnejšie Južná Amerika. Tam sa totiť legendárne preteky presťahujú a začnú písať úplne novú časť svojej histórie. Zároveň tým odštartuje svoju kariéru aj súťažné Mitsubishi, ktoré bolo postavené v súlade s predpismi FIA platnými pre skupinu T1 (upravené terénne vozidlá pre diaľkové preteky) i v súlade s normami, ktoré začnú platiť až v roku 2010.