Celý projekt Fabia S2000 odštartovala štúdia „ostrej“ Fabie vystavená v roku 2007 na autosalóne v Ženeve. Hneď po jej výstavnej premiére zahájili vývoj, ktorý bol na prelome rokov takmer ukončený a začalo sa so stavbou prototypu. Od februára 2008 absolvovala Fabia S2000 prvé jazdné skúšky.
Pri vývoji spolupracovala Škoda Motorsport najmä s technickým oddelením Škoda Auto. V oblasti technických konzultácií bola Škode užitočným partnerom talianska spoločnosť Sportech, na vývoji motora spolupracovala francúzska renomovaná spoločnosť Oreca a domáci podiel práce odviedla zlínska spoločnosť AV Engineering. Elektroniku dodáva Magneti Marelli, prevodovka a celý prevodový mechanizmus je dielom X-Trac a tlmiče dodáva Reiger. Brzdy má pod palcom spoločnosť Brembo.
V súčasnosti sú vyrobené tri prototypy modelu Fabia S2000. Asfaltovú špecifikáciu testoval predovšetkým Jan Kopecký, ktorého za volantom dopĺňal Raimund Baumschlager. Šotolinové nastavenie dolaďoval fínsky šampión Sebastian Lindholm a v máji sa na území Rakúska s novou Fabiou S 2000 zoznamoval aj španielsky dvojnásobný šampión Carlos Sainz.
V súčasnosti sú testy novej Fabie zamerané najmä na jej spoľahlivosť a výdrž. Testuje sa mechanika, prevodovka, zavesenie kolies a odolnosť motora voči dlhodobej záťaži. Po potrebných skúškach sa spustí ich výroba nevyhnutná pre potreby homologizácie v novembri 2008.
Technické parametre vozidla Škoda Fabia S2000:
Motor a prevodové ústrojenstvo:
Benzínový atmosférický štvorvalcový motor uložený vpredu naprieč, zdvihový objem 1998 cm3, 4 ventily na valec, hliníkový blok aj hlava valcov, maximálny výkon a krútiaci moment výrobca neudáva. Spojka AP Racing s priemerom 184 mm, pohon všetkých kolies, šesťstupňová sekvenčná prevodovka X-Trac, tri pasívne diferenciály.
Tlmiče:
Reiger Racing Suspension System.
Brzdy:
Brembo, kotúče s priemerom 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfaltová špecifikácia), 300 mm vpredu aj vzadu (šotolinová špecifikácia).
Kolesá:
Disky OZ Racing, pneumatiky BF Goodrich. Na asfalt s priemerom 18 palcov, na šotolinu s priemerom 15 palcov.
Rozmery a hmotnosti:
Dĺžka 3992 mm, šírka 1798 mm, rázvor náprav 2486 mm, prevádzková hmotnosť 1150 kg (asfaltová špecifikácia), 1200 kg (šotolinová špecifikácia).