Škoda Fabia S2000 sa predstaví na Barum Rally

Škoda Fabia S2000, najmladšie dieťa športového oddelenia Škoda Motorsport absolvuje svoju svetovú premiéru na tohtoročnej Barum Rally. Po viac ako roku intenzívneho vývoja sa za jej volantom v úlohe predjazdca predstaví Jan Kopecký. S jej vývojom pomáhal aj dvojnásobný svetový šampión Carlos Sainz.

14.08.2008 12:48
Škoda Fabia S2000 Foto:
Škoda Fabia S2000 sa prvýkrát predstaví na Barum Rally.
debata

Celý projekt Fabia S2000 odštartovala štúdia „ostrej“ Fabie vystavená v roku 2007 na autosalóne v Ženeve. Hneď po jej výstavnej premiére zahájili vývoj, ktorý bol na prelome rokov takmer ukončený a začalo sa so stavbou prototypu. Od februára 2008 absolvovala Fabia S2000 prvé jazdné skúšky.

Pri vývoji spolupracovala Škoda Motorsport najmä s technickým oddelením Škoda Auto. V oblasti technických konzultácií bola Škode užitočným partnerom talianska spoločnosť Sportech, na vývoji motora spolupracovala francúzska renomovaná spoločnosť Oreca a domáci podiel práce odviedla zlínska spoločnosť AV Engineering. Elektroniku dodáva Magneti Marelli, prevodovka a celý prevodový mechanizmus je dielom X-Trac a tlmiče dodáva Reiger. Brzdy má pod palcom spoločnosť Brembo.

V súčasnosti sú vyrobené tri prototypy modelu Fabia S2000. Asfaltovú špecifikáciu testoval predovšetkým Jan Kopecký, ktorého za volantom dopĺňal Raimund Baumschlager. Šotolinové nastavenie dolaďoval fínsky šampión Sebastian Lindholm a v máji sa na území Rakúska s novou Fabiou S 2000 zoznamoval aj španielsky dvojnásobný šampión Carlos Sainz.

V súčasnosti sú testy novej Fabie zamerané najmä na jej spoľahlivosť a výdrž. Testuje sa mechanika, prevodovka, zavesenie kolies a odolnosť motora voči dlhodobej záťaži. Po potrebných skúškach sa spustí ich výroba nevyhnutná pre potreby homologizácie v novembri 2008.

Technické parametre vozidla Škoda Fabia S2000:

Motor a prevodové ústrojenstvo:

Benzínový atmosférický štvorvalcový motor uložený vpredu naprieč, zdvihový objem 1998 cm3, 4 ventily na valec, hliníkový blok aj hlava valcov, maximálny výkon a krútiaci moment výrobca neudáva. Spojka AP Racing s priemerom 184 mm, pohon všetkých kolies, šesťstupňová sekvenčná prevodovka X-Trac, tri pasívne diferenciály.

Tlmiče:

Reiger Racing Suspension System.

Brzdy:

Brembo, kotúče s priemerom 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfaltová špecifikácia), 300 mm vpredu aj vzadu (šotolinová špecifikácia).

Kolesá:

Disky OZ Racing, pneumatiky BF Goodrich. Na asfalt s priemerom 18 palcov, na šotolinu s priemerom 15 palcov.

Rozmery a hmotnosti:

Dĺžka 3992 mm, šírka 1798 mm, rázvor náprav 2486 mm, prevádzková hmotnosť 1150 kg (asfaltová špecifikácia), 1200 kg (šotolinová špecifikácia).

debata chyba
Články podľa značiek