Istria Challenge sa na pomyselnom rebríčku prestížnych offroadových podujatí Európy dostáva stále vyššie. Na tohtoročnom podujatí dostali slovenské posádky štartové čísla 32 a 33.
Prológ – štvrtok
Štvrtkový Prológ mal určiť poradie na začiatku prvého skutočného dňa súťaže. Dva krátke rýchlostné testy iba naznačili čo posádky najbližšie dni čaká. Hneď na úvod nechýbali prevrátené autá, či množstvo odtrhnutých tlmičov a ramien náprav.
Začiatok bol pre Slovákov viac než radostný. Miroslav Koncoš, so svojim spolujazdcom Romanom Mišurákom na SamTrole, obsadili suverénne prvú priečku.
1. etapa – piatok
Dve skupiny štartovného poľa, rozdelené podľa dosiahnutých časov, viedli autá Liqui Moly Off Road Trophy Teamu. Štefan Malák so Stanislavom Andraščíkom (JimUAZ) obsadili v prológu 17. priečku, čo bola presná polovica štartovného poľa.
Druhú našu posádku žiaľ prenasledoval rovnaký technický problém ako na Transilvania Adventure Trophy a to termostat motora. Výsledkom bol pokles o rovných 15 miest.
2. etapa – sobota
Takmer 100 náročných kilometrov a štvorica meraných úsekov. To bol sobotňajší program. Práve jeden z nich sa stal v offroadovej Európe legendárnym. Reč je o štyristo metrov dlhom výjazde. Chyba v hornej partii znamená niekoľko sto metrov kotúľania sa. Vďaka suchému počasiu síce nešlo ako zvyčajne o poldennú záležitosť, no bez navijaku sa nahor driapali iba tí najväčší šialenci. Nášmu Miroslavovi Koncošovi v tomto stúpaní paradoxne pomohla hneď dvojica defektov. Najprv pravá zadná a po jej výmene vzápätí druhý bočný prieraz vľavo vzadu. Keďže gúm viac nebolo, neostávalo ako výjazd absolvovať na defekte, ktorý však bočný náklon predsa mierne eliminoval. V cieli dňa patrilo posádke Koncoš/Mišurák piate miesto.
Druhá naša posádka žiaľ k tomuto úseku nedošla. Deň pre nás začal sľubne. Len niekoľko desiatok metrov pred cieľom prvého meraného úseku sa na drobnej terénnej nerovnosti, zlomila spojovacia tyč riadenia ich vozidla. Najdlhší a najdôležitejší deň súťaže bol týmto pre posádku Malák/Andraščík stratený.
3. etapa – nedeľa
Do posledného dňa Slováci nastúpili opäť v kompletnom zložení, no v prípade druhej posádky už bez šance na slušné umiestnenie. Pripravené boli tri merané, doslova trialové špeciálne sekcie v malom priestore údolia priamo pri centre pretekov.
Na krátkych úsekoch však už posledný deň nebolo čo získať. Veľa sa však dalo stratiť a pri troche smoly aj celkom pochovať auto.
Liqui Moly Off Road Trophy team tak z Istria Challenge 2008 opäť doniesol piate miesto, čo bolo z hľadiska charakteru súťaže snáď ešte hodnotnejším výsledkom než rovnaká pozícia v Rumunsku.