Úspešné vyvrcholenie sezóny pre Quad Extrem Team Slovakia

Záver sezóny sa pre Quad Extrem Team niesol v znamení záverečného boja o titul českého majstra a o konečné poradie európskeho šampionátu Baja. O konečnom hodnotení tento rok rozhodovala Sardínska rely.

23.10.2008 10:56
Quad Extrem Team Foto:
O konečnom poradí v European Baja Championship rozhodla až Sardínia.
debata

Udržať prvú priebežnú priečku bolo hlavným cieľom Martina Antala, v poslednej súťaži Českých Majstrovstiev CCR. Nebolo to však jednoduché. Proti bola kompletná plejáda českej, ale i maďarskej špičky, ktorá sa vo Vsetíne stretla.

Martin Antal sa počas súťaže postaral o riadny rozruch. Vyhral medzikategóriu štvorkoliek a v konečnom hodnotení áut, bugín aj quadov obsadil tretie miesto absolútne. V niektorých meraných úsekoch bol dokonca rýchlejší, ako dakarové Mitsubishi Mirka Zapletala.

Vďaku si za to zaslúžia aj nekonečné davy divákov, lemujúce trate, ktoré vďaka bezprostrednému kontaktu dokážu vyhecovať pilota štvorkolky omnoho viac než jazdca v uzavretom aute. Martin Antal za Quad Extrem Team Slovakia tak napriek náhradnému stroju Polaris Outlaw vybojoval absolútneho Majstra Českej Republiky. Ostrá štvorkolka EATV 990 sa počas vsetínskej súťaže podrobovala dôkladnej príprave na Rally Sardegna Baja.

Organizátor Baja Sardinia avizoval, že súťaž bude podliehať predpisom systému Bajas a pomer technických a rýchlych pasáží bude asi 50:50. Slovenský tím si preto zvolil ťažké štvorkolky EATV 990. Realita však bola trochu iná. Trate boli postavené vo vnútrozemí ostrova a siahali až do nadmorskej výšky 1000 metrov. Prvé ostré kilometre potvrdili, že Slováci nezvolili vhodnú techniku. Úzke šotolinové cestičky sa miestami strácali medzi kameňmi vo výjazdoch, kde nebolo miesto ani pre motorku a s 330 kg ťažkými strojmi to bol miestami viac boj o život než pretekanie. Našťastie stroje držali a až na vysokú spotrebu diskov a pneumatík sa nič nekazilo. To bola v konečnom dôsledku najväčšia výhoda. Ľahšie quady sa začali v priebehu druhého dňa lámať a sypať. Napriek hendikepu hmotnosti tak slovenskí zás­tupcovia nakoniec neobstáli zle. Martin Antal dojazdil celkovo štvrtý, v triede Q4 tretí a Miro Abrahám obsadil jednu priečku za ním.

Sardínska rely rozhodla aj o konečnom poradí European Baja Championshipu. Slovenský Quad Extrem Team sa ani tu nestratil, naopak podarilo sa mu vo svojej premiérovej sezóne obsadiť hodnotné pozície. Martin Antal sa stal deviatym najrýchlejším Európanom, v kategórii Q4 šiestym a v Alpe Adia Champions mu patrí tretia priečka. Miro Abrahám skončil v ME dvanásty, v Q4 na siedmej priečke a v Alpe Adia Champions desiaty. Milanovi Poláčkovi patrí v ME vďaka problémom, ktoré ho prenasledovali celý rok, 28. miesto. Róbert Jarolím bojoval iba do českého majstráku a skončil šiesty absolútne.
 
Najhodnotnejším výsledkom je však pre celý tím bezpochyby tretie miesto Martina Antala absolútne, na prvom podujatí Dakar Series z Maďarska.

debata chyba
Články podľa značiek