Nárazových testov sa zúčastnil sériový Volkswagen Golf VI 1.4 Trendline získaný klasickým anonymným nákupom v sieti predajcov Volkswagen. Jeho pohotovostná hmotnosť bola 1190 kg, pričom vo výbave nechýbali predné, bočné a hlavové nafukovacie vankúše, kolenný airbag vodiča a predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačom sily.
Ochrana dospelých
Priestor pre posádku ostal počas nárazu stabilný a dobre ochránil posádku vo všetkých smeroch. A-stĺpik sa posunul približne len o 10 mm, čo znamená, že bezpečnostná klietka je rovnako pevná ako nedávno predviedol Renault Mégane. Dobrému výsledku ochrany vodičových nôh určite pomohol aj kolenný airbag.
V dobrom svetle sa ukázala aj konštrukcia sedadiel, ktoré dokážu účinne ochrániť krčné chrbtice všetkých členov posádky.
Výsledok: 35 bodov, 97 %
Ochrana detí
Počas nárazu bola ochrana detí umiestnených v detských sedačkách na veľmi vysokej úrovni. Problémom však je nedostatočné varovanie pred umiestnením detskej sedačky v protismere na prednom sedadle pri aktivovanom bezpečnostnom vankúši. Komisárom vadilo, že označenie je len pomocou piktogramov, navyše na štítku, ktorý sa dá jednoducho odlepiť. Označenie úchytov ISOFIX je veľmi dobré.
Výsledok: 41 bodov, 84 %
Ochrana chodcov
Predný nárazník je k nohám chodca ohľaduplný, za čo Golf získava potrebné body. Kapota si dobre poradila s hlavou dieťaťa, horšie to bolo s dospelým človekom. Jeho hlava dopadla na kapotu v miestach, kde nebola veľmi poddajná.
Výsledok: 22 bodov, 61 %
Asistenčné systémy
V tejto oblasti je Golf VI veľmi silným hráčom. Stabilizačný systém je vo vyspelej časti Európy v štandardnej výbave všetkých verzií. Rovnako je to aj s pripomínačmi nezapnutých bezpečnostných pásov na predných sedadlách.
Výsledok: 5 bodov, 71 %
Celkový výsledok: 5 hviezdičiek