Škoda Superb prvej generácie je typ auta, ktorý majú bohatí Číňania radi. Jeho trojpriestorová karoséria je dostatočne reprezentatívna a priestor na zadných sedadlách zodpovedá najnáročnejším požiadavkám. Má to len jednu chybičku. Podľa materského koncernu Volkswagen totiž imidž značky Škoda v Číne stále nedosahuje potrebné rozmery. Kreatívne vývojové oddelenie preto jednoducho vzalo spomínaný Superb, vymenilo znaky Škody za zvučnejšie logo Volkswagen, prilepilo zadnú časť z modelu Audi A6 a v roku 2005 na čínskom trhu slávnostne uviedlo nový Volkswagen Passat Lingyu.
Tým to však neskončilo a pri príležitosti konania olympiády v Pekingu predstavil Volkswagen hybridnú verziu Passat Lingyu Fuel Cell. Koncern ho chce najnovšie propagovať aj v USA, preto sem vyšle 16 kusov tejto vodíkovej verzie, ktorá na jedno natankovanie zvládne dojazd 234 km. Maximálna rýchlosť auta je 145 km/h.
Ďalšie plány automobilky s Passatom Lingyu Fuel Cell zatiaľ nie sú známe. Prototypy doteraz v Číne najazdili približne 80 000 km a v americkom Sacramente sa pripoja ku flotile ďalších hybridných Volkswagenov.