Mercedes-Benz SL 63 AMG a C 63 AMG budú pomáhať na tratiach F1

Mercedes-Benz SL63 AMG a C 63 AMG sa stali aj v sezóne 2009 oficiálnymi vozidlami zabezpečujúcimi bezpečnosť na tratiach F1. Kým SL 63 AMG budeme počas celej sezóny vídať v úlohe safety car, praktické kombi C 63 AMG bude slúžiť lekárom na rýchle zásahy.

30.03.2009 16:28
Mercedes-Benz SL 63 AMG Foto:
Mercedes-Benz SL 63 AMG
debata

Safety car SL 63 AMG bude pilotovať skúsený pilot šampionátu DTM, Bernd Mayländer a pred zástupom monopostov bude unikať pomocou benzínového osemvalcového motora 6.3 V8 s výkonom 386 kW (525 k), ktorý umožní športovému Mercedesu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Výkon 386 kW (525 k) by mal na tratiach F1 stačiť. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz SL 63 AMG Výkon 386 kW (525 k) by mal na tratiach F1 stačiť.

Auto dostalo upravený výfukový systém a novú sedemstupňovú automatickú prevodovku schopnú radiť prevodové stupne v priebehu 100 milisekúnd. O brzdenie sa postarajú kompozitové brzdy ukryté v diskoch kolies s priemerom 19 palcov.

C 63 AMG je pekelne rýchlou sanitkou. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 63 AMG C 63 AMG je pekelne rýchlou sanitkou.

Vďaka úpravám (vrátane nového chladiaceho systému) je hmotnosť safety car o 220 kg nižšia ako v prípade klasického SL 63 AMG.

Dr. Hartstein si bude jazdu v tomto kresle... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 63 AMG Dr. Hartstein si bude jazdu v tomto kresle určite užívať.

Mercedes-Benz C63 AMG hlavného traťového lekára bude poháňať motor 6.3 V8 s výkonom 336 kW (457 k) a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm. Auto bude mať takisto upravený chladiaci aj výfukový systém a kompozitové brzdy. Jeho posádku budú tvoriť Alan van de Merwe (za volantom) a Dr. Gary Hartstein.

debata chyba
Články podľa značiek