Hoci kríza a silné ekologické tlaky superšportom neprajú, Mercedes-Benz si rozhodne nechce nechať ujsť príležitosť predviesť jeden z technologicky najnáročnejších a najdokonalejších športových áut súčasnosti. Jeho vývoj má pod palcom divízia AMG, takže nie je prekvapením, že pod prednou kapotou SLS bude pracovať veľkoobjemový motor 6.3 V8 s výkonom 420 kW (571 k). Dosahuje maximálny krútiaci moment 650 Nm, vďaka čomu dokáže SLS zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Aby agregát zvládal veľké preťaženia, je samozrejme mazaný suchou kľukovou skriňou. Kvôli ťažisku je motor posunutý až za prednú nápravu a spustený čo najnižšie. Jeho suchá hmotnosť je 206 kg.
Motor spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou umiestnenou pred zadnou nápravou. S motorom ju spája ľahký karbónový hriadeľ. Zadný diferenciál je vybavený klasickou mechanickou uzávierkou.
Veľký dôraz kládli konštruktéri na nízku hmotnosť. Mercedesy s označením AMG nikdy nepatrili k ľahkým váham, no dynamika im vďaka silným motorom nechýbala. SLS však musí byť nielen rýchle, ale aj obratné, preto je jeho nízka hmotnosť kľúčová. Nosnou konštrukciou je hliníkový rám Spaceframe, nechýbajú však ani vysokopevnostné ocele a karbón. Zaujímavosťou sú krídlové dvere otvárajúce sa dohora. Suchá hmotnosť SLS AMG sa podarila udržať na hranici 1620 kg.
Rozloženie hmotnosti 48:52 v prospech zadnej nápravy autu zaručuje dobré jazdné vlastnosti a minimálny moment zotrvačnosti okolo zvislej osi. Dobrú trakciu zabezpečujú pneumatiky s rozmermi 265/35 R19 vpredu a 295/30 R20 vzadu.
Mercedes-Benz SLS AMG by sa mal na trhu objaviť začiatkom roka 2010.