Tradične tvrdá konkurencia sa zišla najmä v trojhodinových vytrvalostných pretekoch. Miro Konôpka obhajuje titul, ktorý vlani získal spoločne s Mirom Horňákom. Ten však v tejto sezóne jazdí nižšiu kubatúru, a tak ho nahradil v posádke skúsený Andy Studenič. Ich Porsche 997 GT3 RSR však muselo bojovať s ťažkými súpermi: výborne pripravené vozidlá špecifikácie DTM patria k najrýchlejším (plechovým) okruhovým špeciálom súčasnosti.
Po napínavých súbojoch nakoniec prišiel slovenský majstrovský tím do cieľa na výbornej 3. priečke, v poradí slovenského šampionátu úplne dominoval. Miro Konôpka: „Trojhodinové preteky nie sú ani tak o rýchlosti ako o výdrži a konzistentnosti. My sme stavili na inú taktiku ako naši súperi. Na rozdiel od nich sme išli s plnou nádržou, len na jednu zastávku a výmenu jazdcov. Vedeli sme, že pri početnom štartovom poli to bude na Masarykovom okruhu najmä o zvládnutí hustej premávky i o troche potrebného šťastia. Naše predpoklady sa potvrdili a nás veľmi teší pozícia na stupňoch víťazov.“
Ďalší diel vytrvalostných pretekov MSR sa pôjde 30. mája v poľskej Poznani.
V prvých pretekoch slovenských majstrovstiev v šprintoch už staršia technika Mira Konôpku, ktorý aj tento rok používa americký Saleen S7-R, nestačila na novú výzbroj súperov. „Nemali sme šťastie, na našom Saleene odišlo postupne hádam všetko: problémy som mal s pneumatikami, s radením medzi 4. a 5. stupňom, výkonom motora… Nakoniec môžem byť rád, že z toho bolo 4. miesto celkovo, len pol sekundy za pódiom. Body sú dôležité, takže som spokojný.“
Najbližšie môže suverén vlaňajšej sezóny vrátiť úder na Hungaroringu 10. mája.