III. HELL Energy AutoSlalom 2009 sa jazdil na najdlhšej trati

Až nečakaný záujem o seriál AutoSlalom túto sezónu primäl organizátorov k novej úlohe. Nájsť spôsob, ako sprístupniť aspoň niektoré preteky väčšiemu počtu jazdcov. Riešenie ponúkla úzka spolupráca so spoločnosťou MaxCars – škola bezpečnej jazdy, a využitie ich tréningového areálu - piešťanského letiska.

18.04.2009 12:00
Autoslalom Foto:
Autoslalom
debata

V Piešťanoch sa tak konal najdlhší a najrýchlejší automobilový slalom, aký kedy Slovensko malo. Veľkonočný pondelok sa jazdilo na trati dlhej bez mála 2 km, rýchlosťami cez 150 km/h, s časmi jednej jazdy okolo 1:25 min. To hovorí za všetko.

Zadokolky predvádzali efektné drifty. Foto: Lukáš Vician
Autoslalom Zadokolky predvádzali efektné drifty.

Napriek navýšeniu štartovného poľa pre III. HELL Energy AutoSlalom 2009 až o 60%, na 110 jazdcov, sa i tentokrát z online predregistrácie stali hotové preteky. Jazdci od polnočného spustenia 7 dní vopred zaplnili štartovné pole v priebehu len čosi vyše 10 h. Následných 30 možných náhradníkov doplnilo kapacitu celého podujatia do 24 h. Veru, bolo sa o čo biť, pretože na letisku v Piešťanoch čakalo na Veľkonočný pondelok prekvapenie. Najdlhšia a najrýchlejšia autoslalomárska trať na Slovensku, na veľmi kvalitnom povrchu dlhá bez mála 2 kilometre! Dalo sa preto predpokladať, že na tieto preteky nastúpi prevaha áut v kategórii S4 nad 2 litre. Rýchla a tiahla trať s rýchlosťami na niektorých úsekoch cez 150 km/h vyhovovala skutočne výkonným autám. V troch menších kategóriách bolo v každej do 20 jazdcov, najväčších kubatúr v kategórii S4 tu prišlo až 44. Prekvapivá je však dominancia jazdcov na autách značky Suzuki.

Obratné Suzuki Swift dokáže medzi kužeľmi divy. Foto: Lukáš Vician
Autoslalom Obratné Suzuki Swift dokáže medzi kužeľmi divy.

Nová trať a nová časomiera umožnili púšťať na trať po dve autá v 40 s intervaloch. Tento systém síce riadne naložil traťovým komisárom, no priebeh pretekov zdynamizoval, divácky zatraktívnil a umožnil spomínané navýšenie štartovného poľa. Drobné ranné komplikácie so signálom bezdrôtovej optickej časomiery spôsobili celkovo asi hodinové natiahnutie pretekov. Vyhlasovanie výsledkov bolo tentokrát obohatené mimoriadne štedrými hodnotnými cenami partnerov seriálu i veľkými pohármi.

Seriál nelicencovaných pretekov verejnosti AutoSlalom sa v máji presúva na tradičnú, rýchlu a kvalitnú trať do Púchova. Tu sa v areáli fabriky Continental bude 8. 5. (piatok – štátny sviatok) konať IV. autobazar.eu AutoSlalom 2009.

Víťazi III. HELL Energy AutoSlalom 2009
pondelok 13. 4. 2009 – Piešťany letisko

Kategória S1 – 1 400 ccm

I. miesto – št. č. 135 – Karol DRGOŇ – Suzuki Swift GTI – 2:49.33
II. miesto – št. č. 015 – Alexander VEREŠ – Suzuki Swift GTI – 2:52.38
III. miesto – št. č. 296 – Tomáš DRGOŇ – Suzuki Swift GTI – 2:53.39

Kategória S2 – 1 600 ccm

I. miesto – št. č. 007 – Miki ČAMBAL – Citroen Saxo VTS – 2:42.75
II. miesto – št. č. 737 – Zbyňa HRABEC – Honda Civic 1,6 Vti – 2:49.78
III. miesto – št. č. 045 – Dušan CHRENKO – Suzuki Ignis Sport – 2:52.81

Kategória S3 – 2 000 ccm

I. miesto – št. č. 777 – Tonda ČERVENKA  – Peugeot 205 GTI – 2:38.54
II. miesto – št. č. 037 – Jindřich LÁNÍK – Peugeot 205 GTI – 2:42.92
III. miesto – št. č. 020 – Jaroslav UŠELA – Peugeot 205 GTI – 2:45.20

Kategória S4 + 2 000 ccm

I. miesto – št. č. 041 – Jakub KRÁL – Mitsubishi Lancer EVO VII – 2:37.02
II. miesto – št. č. 858 – Marek MOSNÝ – BMW M3 E46 – 2:41.63
III. miesto – št. č. 091 – Matúš LÖRINČÍK – Mitsubishi Lancer EVO VIII – 2:42.16

Kategória D – Dámy

I. miesto – št. č. 021 – Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen SAXO VTS – 2:56.09
II. miesto – št. č. 606 – Kristína BÓNOVÁ  – BMW E46 325i – 3:18.44
III. miesto – št. č. 013 – Monika WEISOVÁ – Mazda 2 – 3:25.85

Suzuki Cup 2009

I. miesto – št. č. 135 – Karol DRGOŇ – Suzuki Swift GTI  – 2:49.33
II. miesto – št. č. 015 – Alexander VEREŠ – Suzuki Swift GTI – 2:52.38
III. miesto – št. č. 045 – Dušan CHRENKO – Suzuki Ignis Sport – 2:52.81

debata chyba
Články podľa značiek