ARC Bratislava-Kaneko Racing bilancuje po svojej premiére v Le Mans Series

Po prvý raz v histórii prestížneho šampionátu Le Mans Series sa medzi prihlásenými tímami objavila aj slovenská stajňa. ARC Bratislava pod vedením Miroslava Konôpku sa v snahe o štart na slávnej 24-hodinovke prihlásil do tohtoročného vydania prestížneho seriálu, v ktorom sa pravidelne objavujú najväčšie mená vytrvalostných motoristických disciplín.

20.04.2009 13:58
Saleen S7 Foto:
Saleen S7
debata

ARC Bratislava v tomto roku štartuje v triede LM GT1, teda v silnejšej z dvoch kategórii vozidiel Gran Touring. Číslo 51 pridelili organizátori slovenskému vozidlu americkej výroby Saleen S7-R v tradičných žlto-modro-červených farbách.
Za jeho volantom sa na prvých pretekoch ročníka v španielskej Barcelone striedali s Mirom Konôpkom dvaja pretekári z Veľkej Británie: mladý a nádejný Sean Edwards a skúsený Paul Daniels.
 
Šesťhodinové preteky na okruhu Catalunya rozbiehal práve mladý Sean Edwards, ktorý má na konte dva víťazstvá z vlaňajšieho Porsche Supercupu. „Výberom posádky som stavil na rýchlosť i stabilitu. Rýchly je práve Sean Edwards, ktorý mal za úlohu bezpečne rozbehnúť preteky zo solídneho 3. miesta na štarte v našej triede. Paul Daniels má dlhoročné skúsenosti z týchto pretekov, preto som využil jeho služby. Našim cieľom bolo dôjsť do cieľa a získať body do hodnotenia,“ zhodnotil výber posádky Miro Konôpka. Tieto preteky sú však plné tvrdých súbojov, tak netypických pre vytrvalostné preteky, kde ide najmä o výdrž a konzistentnosť výkonov. „Každý na trati išiel od prvých sekúnd ako o život, a to sa odrazilo aj na technickom stave nášho auta. Od začiatku sme laborovali s nefungujúcim štartérom. Aj keď sme ho pred pretekmi vymenili za úplne nový, stále sme s ním mali problémy. K tomu sa pridali aj nejaké tie kontakty so súpermi na trati. Naše auto tak bolo po piatich hodinách otlčené z každej strany. Paradoxne som len ja sám auto nepoškodil, britským profesionálom sa v tomto smere až tak nedarilo.“

Sallen S7-R doplatil na poruchu štartéra. Foto: ARC
Saleen S7 Sallen S7-R doplatil na poruchu štartéra.

Takmer každá zastávka v boxoch znamenala aj snahy o presviedčanie trucovitého štartéra, aby si začal plniť svoju funkciu. Tankovanie totiž musí prebiehať pri vypnutom motore. 30 minút pred koncom Paul Daniels priviezol Saleen na poslednú výmenu a dotankovanie. Mirovi Konôpkovi sa motor podarilo nahodiť a vydal sa späť na trať, no na konci boxovej uličky ho zastavil technický komisár a kázal mu vypnúť a znova nahodiť motor. „Zdalo sa mu, že sme pred odjazdom motor naštartovali s otvorenou kapotou, čo je zakázané. A tak nás požiadal o reštartovanie motora. Štartér však už úplne vypovedal službu a tak sme museli z pretekov odstúpiť. Komisár má na to právo. Avšak vidieť jeho víťazoslávny úsmev nebolo dvakrát príjemné. Škoda, pretože v tomto šampionáte je potrebné preťať cieľovú čiaru, ak chceme bodovať. To sa nám bohužiaľ nepodarilo…“

V napínavých pretekoch sa tešila česko-nemecká posádka Tomáš Enge – Jan Charouz – Stefan Mücke na vozidle Lola-Aston Martin, keď za sebou udržali francúzsky tím Pescarolo dvojice Tinseau-Boullion.

Ďalšie preteky 5-dielneho seriálu sa po oficiálnych testoch na okruhu Bugatti v Le Mans pôjdu 10. mája v belgickom Spa-Francorchamps. Podľa slov Mira Konôpku sa ešte o štarte slovenského tímu v týchto pretekoch nerozhodlo: „Chceme tam štartovať, avšak dôležité je mať auto v stopercentnom stave. Ak sa nám ho podarí dať do poriadku, tak sa tam ukážeme. Šanca na dobrý výsledok totiž stále žije.“

debata chyba
Články podľa značiek