VI. HELL Energy AutoSlalom 2009 zaznamenal nový rekord

Seriál nelicencovaných pretekov AutoSlalom sa júlovými pretekmi ocitol v druhej polovici sezóny 2009. Štartovné pole bolo tradične opäť plné.

19.07.2009 12:17
Autoslalom Foto:
Autoslalom
debata

Areál Paddock pod Pezinskou babou bol počas predošlých sezón, vzhľadom na počet tu organizovaných pretekov, považovaný za domovský. Aktuálna, veľmi pestrá a naplno rozbehnutá sezóna však vďaka novým možnostiam organizátorov vcelku dôsledne dodržuje nepísané pravidlo – 1 trať, 2 preteky.

VI. HELL Energy AutoSlalom 2009 bol v Paddocku druhým podujatím tento rok. Slová AutoSlalom a Paddock sa preto v jednej vete stretnú až v roku 2010. Neustále sa zlepšujúca zdatnosť jazdcov aj ich techniky potvrdzuje trend častého zlepšovania rekordov jednotlivých tratí.

Autoslalom Foto: Autoslalom
Autoslalom Autoslalom

Zlepšenie rekordu novej trate v areáli niekdajšieho kameňolomu je vďaka Antonovi Červenkovi a jeho špeciálne pripravenému Peugeotu 205 GTI tak výrazné, že si zaslúži extra pozornosť. Najlepší čas novej trate z marca tohto roka sa ostrieľanému jazdcovi s vyše 10 ročnými skúsenosťami z autoslalomov podarilo zlepšiť o neuveriteľných 2,48 s. Faktom je, že v marci bolo minimálne o 15 oC chladnejšie, napriek tomu, zlepšiť rekord trate o takmer 2,5 sekundy, to sa len tak nevidí a tento výkon zasluhuje poklonu.

Autoslalom Foto: Autoslalom
Autoslalom Autoslalom

Celodenné preteky prebehli naozaj veľmi hladko. Pod tlakom veľkého záujmu sa organizátori rozhodli posunúť celý priebeh o hodinu skôr. Bolo to možné i vďaka skorému svitaniu a teplému príjemnému počasiu. Tréningové jazdy tak spustili dynamickú časť podujatia už o 9 h.

Autoslalom Foto: Autoslalom
Autoslalom Autoslalom

Príkladná disciplinovanosť účastníkov (jazdcov i divákov) a mimoriadne vyrovnaná obsadenosť jednotlivých kategórií priebeh súťaže krásne vyvážili. Napriek takmer 70 jazdcom bolo i po skoro 280 štartoch pri systéme tréning + 3 ostré dojazdené tesne po 16 h. Časová rezerva pred záverečným vyhodnotením umožnila ponúknuť nabudeným jazdcom trénovať a mimosúťažne štartovať i viac krát.

Autoslalom Foto: Autoslalom
Autoslalom Autoslalom

Pozornosť si zaslúžia i výkony Matúša Lörinčíka s Lancer EVO VII a Petra Hodoša s Nissanom 350Z kompresor. Matúš celkovým II. miestom a I. v kategórii S4 a Peter celkovo V. miestom a III. v kategórii S4 vyvrátili presvedčenie väčšiny, že trať v Paddocku je vhodná len pre malé a ľahké autá.

Autoslalom Foto: Autoslalom
Autoslalom Autoslalom

AutoSlalom pokračuje ďalším podujatím v sobotu 22. 8. na druhej najobľúbenejšej trati seriálu v areáli fabriky Matador v Púchove.

**Víťazi VI. HELL Energy **
Paddock Pezinská Baba 11. 7. 2009 (sobota)

Kategória S1 – 1400 ccm

I. miesto: št. č. 014 – Michal SLIVIAK – Opel Corsa 1.4 – 2:07.75
II. miesto : št. č. 133 – Viliam ZMETÁK – FIAT 127 1.0 – 2:08.96
III. miesto: št. č. 008 – Miro BALÁŽ VW – Lupo GT – 2:13.16

Kategória S2 – 1600 ccm

I. miesto: št. č. 009 – Martin PIKUS – Honda Civic VTi – 2:05.52
II. miesto: št. č. 031 – Marián RIGO – KIA Ceed 1.6 – 2:06.62
III. miesto: št. č. 456 – Michal NOVÁK – Citroen Saxo VTS – 2:07.09

Kategória S3 – 2000 ccm

I. miesto: št. č. 777 – Tonda ČERVENKA – Peugeot 205 GTI – 2:00.59
II. miesto: št. č 020 – Jaroslav UŠELA – Peugeot 205 GTI – 2:01.83
III. miesto: št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan Sunny GTI – 2:05.53

Kategória S4 + 2000 ccm

I. miesto: št. č. 091 – Matúš LÖRINČÍK – Mitsubishi EVO VII – 2:01.28
II. miesto: št. č. 990 – Laco PAKŠI – Honda Civic 1.6VTi Turbo – 2:03.31
III. miesto: št. č. 350 – Peter HODOŠ – Nissan 350Z kopresor – 2:03.38

MAGNAT Dámska kategória

I. miesto: št. č. 021 -Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen Saxo VTS – 2:07.31
II. miesto: št. č. 044– Jana ŠUCHOVÁ – Suzuki Swift GTi – 2:18.91
III. miesto: št. č. 013 – Monika WEISOVÁ – Honda Prelude – 2:22.35

debata chyba
Články podľa značiek