ARC Bratislava v Budapešti siahal po úspechu

Slovenský pretekársky tím ARC Bratislava v zložení Miro Konôpka – Andrej Studenič na Saleene S7R sa predstavil v pretekoch šampionátu FIA GT na okruhu Hungaroring pri Budapešti v Maďarsku. V kvalifikácii sa výborne predviedol za volantom Saleenu S7-R Andy Studenič a postavil auto s číslom 112 na 11. miesto na štarte.

02.09.2009 11:21
Saleen S7-R Foto:
Saleen S7-R
debata

V pretekoch štartoval Miro Konôpka a postupne sa prebojoval na 9. priečku. Po pitstope dovtedy dobre fungujúci motor Saleenu však začal štrajkovať a Studenič musel po hodine a 25 minútach zastaviť v boxoch: „Motor sme pred pretekmi dali úplne zrepasovať v Nemecku, takže vôbec nechápem, čo sa mohlo stať. Už sme skontaktovali nášho partnera, ktorému motor okamžite posielame späť na reklamáciu.Ško­da,tak vysoko sme ešte nikdy neboli.“

Kým auto fungovalo, slovenská posádka sa držala... Foto: ARC
Saleen S7-R Kým auto fungovalo, slovenská posádka sa držala relatívne v popredí.

Miro Konôpka nakoniec ešte vyšiel na trať pred uplynutím dvojhodinového limitu pretekov a prešiel tak popod cieľovú vlajku na 21. mieste. Množstvo divákov na tribúnach Hungaroringu to ocenilo búrlivým potleskom, ktorý Miro Konôpka prijal s obdivom: „V týchto dňoch, keď sa hovorí o slovensko-maďarskom napätí, k nám do boxov počas víkendu prišlo množstvo maďarských fanúšikov, ktorí nám vyjadrovali podporu. Keď som preťal cieľovú čiaru s motorom na konci síl, maďarskí fanúšikovia na tribúnach vstávali a tlieskali nám. Ďakujem im za podporu, vidím, že problémy v medzinárodných vzťahoch sú len o politike, bežných ľudí sa netýkajú.“

Andrej Studenič musel po hodine a pol auto... Foto: Peter Gabriel
Saleen S7-R Andrej Studenič musel po hodine a pol auto odstaviť v boxoch.

Po dvojhodinovke sa tešil z 1. miesta v pretekoch Budapest City Challenge 2009 český tím K+K Motorsport s posádkou Karl Wendlinger, Ryan Sharp. Za sebou nechali aj dve továrenské Maserati MC12. Miro Konôpka už vtedy vyslovil prorocké slová: „Podľa mňa to takto nemôže dopadnúť. FIA nedovolí, aby obstarožný Saleen porážal miliónmi eur prepchaté Maserati z koncernu Fiat, ktorý má na FIA fantastický lobing.“

Hodinu po pretekoch sa jeho slová naplnili. Technickí delegáti FIA diskvalifikovali auto č.14 tímu K+K Motorsport pre problémy s restriktormi (nasávacie ventily vzduchu, po ktorých zakrytí musí motor do 4 sekúnd zhasnúť, čo sa v prípade českého saleenu nestalo. Pri opakovanej skúške už áno, komisári to však nezobrali do úvahy.).

Súkromné tímy to nemajú pred komisármi FIA ľahké. Foto: Mark Tolnai
Saleen S7-R Súkromné tímy to nemajú pred komisármi FIA ľahké.

„Šampionát FIA GT je elitárska súťaž, v ktorej sú všetky tímy na východ od Nemecka podceňované. My máme zaplatiť poplatky, doniesť peniaze za predpísané pneumatiky, benzín, prípadne si zaplatiť drahé sedadlo v nejakom západoeurópskom tíme. Keď komisári idú okolo boxov Maserati, ani nedýchajú, na nás sa však vyvršujú a nedajú nám dýchať pri rôznych kontrolách od výmyslu sveta. Samozrejme, že predpisy sa musia dodržiavať, ale pri východoeurópskych tímoch to skutočne hraničí so šikanovaním a arogantné reči ani nie 30-ročného technického komisára FIA Manuela Leala typu: "Vy si jazdite len tie vaše národné šampionáty“, sú ukážkou nestrannosti a zmyslu pre fair-play. Český saleen kontrolovali 2 hodiny po kvalifikáciách a po toľkých ranách, čo obdržal od Maserati na trati, sa skutočne niečo mohlo uvoľniť, ale… Na trati vyhral Saleen, ostatné je už len špinavá politika," povedal na margo diskvalifikácie víťazného auta Miro Konôpka.

Najbližšie sa ARC Bratislava vydá do chorvátskeho Grobniku, kde sa už tento víkend pôjdu Majstrovstvá Slovenska a preteky FIA Zóny Strednej Európy. Miro Konôpka má šancu obhájiť z predstihom titul Majstra Slovenska.

debata chyba
Články podľa značiek