VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 bol zlomový

September bol pre seriál AZ Pneu AutoSlalom v mnohom zlomový. Všetky zmeny sú späté s dátumom 15. september a miestom letisko Piešťany.

23.09.2009 18:31
Autoslalom Foto:
Autoslalom
debata

Názov seriálu napovedá, že najväčšou novinkou je strategický partner AZ pneu. Nemenej dôležitou bola i premiéra avizovanej spolupráce seriálu so SAMŠom. Ňou sa toto podujatie stalo súčasťou MSR v autoslalome. Povzbudivé sú i tri nové rekordy – počet štartujúcich až 110, 8 jazdiacich žien a rekord extra rýchlej a adrenalínovej tra­te.

Nový názov seriálu AZ pneu AutoSlalom nie je len kozmetická zmena. Dobre známa značka zameraná sortimentom na svet kolies má s podobnými partnerstvami viacročné skúsenosti. V Čechách už niekoľko sezón zastrešuje známy seriál najkrajších upravených áut AZ Pneu Tuning Cup. Tiež podporili viacero motoršportových podujatí. No je to po prvýkrát, čo sa AZ Pneu rozhodol zastrešiť motoršportový seriál. Dlhodobé partnerstvo AutoSlalom a AZ Pneu prinesie jazdcom i divákom viacero milých prekvapení. Nezvládnuteľne sexi hostesky, ktoré na letisku priliehavým oblečením priamo na štarte drvili koncentráciu všetkým jazdcom – mužom, sú len sladký začiatok. AS a AZ majú pre ďalšie podujatia nové prekvapenia. AS tím len dúfa, že kvôli neodmysliteľným sexi hosteskám nezakážu manželky a frajerky pretekárom AutoSlalom úplne.

Autoslalom Foto: DL
Autoslalom Autoslalom

Avizovaná spolupráca medzi organizátormi seriálu AZ Pneu AutoSlalom a Slovenskou Asociáciou Motoršportu nadobudla reálne kontúry práve na ôsmom podujatí rozbehnutej sezóny. Jazdili sa tu klasické nelicencované preteky verejnosti a zároveň preteky licencovaných jazdcov, ktoré svojimi pravidlami spĺňali všetky kritériá vyžadované SAMŠom. Na ich plnenie totiž priamo na mieste dohliadali dvaja delegovaní komisári – p. Sczeczinová, predsedníčka rely komisie, zodpovedná za automobilové súťaže a p. Hôlka – technický komisár podujatia.

Autoslalom Foto: DL
Autoslalom Autoslalom

Napriek tomu, že organizátorov i jazdcov počas dňa prekvapili viacerými „novotami“, ktoré mierne komplikovali a predĺžili niektoré zaužívané postupy, výslednú spoluprácu hodnotia obe strany pozitívne. To dáva priestor na jednania o dlhodobejšej spolupráci už pre sezónu 2010. Licencovaný automobilový slalom by tak mohol konečne získať vážnosť, pestrosť, množstvo nových licencovaných jazdcov, viac než len nevyhnutných 6 pretekov v sezóne hlavne tak potrebnú medializáciu. AutoSlalom by totiž mal byť farmou pre mladé talenty v motoršporte, ktoré sa so skúsenosťami následne môžu ocitnúť medzi špičkou i v náročnejších disciplínach ako sú PAV či okruhy. Práve najmenšia finančná náročnosť a nízka miera rizika nehôd z autoslalomu robia veľmi vhodné podujatia pre hobby jazdcov, menej skúsených, či začínajúcich vodičov, dámy i ďalší stupeň po motokárach.

Autoslalom Foto: DL
Autoslalom Autoslalom

Samotné preteky začali približne s hodinovým meškaním, spôsobeným práve novými procedúrami vyžadovanými SAMŠom a tiež nedochvíľnosťou viacerých jazdcov. I keď to ráno viacerých znechutilo, s odstupom času iste väčšina ocení možnosť dať sa na podujatia poistiť voči škodám spôsobeným tretím osobám. Zrušené navádzacie letiskové lampy v hodnote cca 250 € každá, ktoré zaplatí poistka SAMŠ, nie vinníci, sú toho skvelým príkladom.

Autoslalom Foto: DL
Autoslalom Autoslalom

VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 s až 440 štartami počas dňa boli preteky nabité akciou. Nezriedka boli pre veľký počet štartujúcich a tiež už tradičný systém viac jázd 1+3 (teda tréning + tri ostré štarty) na trati i tri autá súčasne. Najdlhší, najrýchlejší a nepochybne najadrenalínovejší autoslalom na Slovensku dopadol nad očakávania. Určite i pre niektorých jazdcov, ktorí svojimi výkonmi prekvapili nie len ostatných, ale iste i seba samých. Pozornosť si preto zaslúžia nie len hrdinské výkony víťazov jednotlivých kategórií, ale i výsledky jednotlivcov, ktorých skvelé umiestnenie možno pripísať jedine nadpriemerným vodičským schopnostiam. Vozidlá oboch spomínaných jazdcov totiž boli nevýhodou. V prípade Luboša Čelína na BMW E46 330d, to boli rozmery aj pohotovostná hmotnosť. No napriek tomu dokázal v skončiť nie len vo svojej triede S4 nad 2000 ccm, ale i celkovo na až neuveriteľnom III. mieste, hneď za takými mašinami ako Lancer EVO.

O nič menej heroický výkon podal i Miro Sliviak, ktorý s Opelom Corsa B s dvojventilovým motorom 1.4i nie len, že bezkonkurenčne vyhral svoju kategóriu S1 do 1400 ccm, ale dokázal skončiť v absolútnom poradí na šokujúcom 7. Mieste.

Autoslalom Foto: DL
Autoslalom Autoslalom

Skvelý rekord trate s časom 1:16,09 stanovil Matúš Lorinčík s Lancerom EVO VIII.

Víťazi VIII. CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009:

Piešťany – letisko (15. 9. 2009)

Kategória S1 – 1400 ccm

I. miesto – št. č. 014 – Michal SLIVIAK – Opel Corsa – 2:41.65
II. miesto – št. č. 729 – Peter DANIEL – Fiat 127 – 2:47.76
III. miesto – št. č. 015 – Alex VEREŠ – Suzuki Swift GTi – 2:48.37

Kategória S2 – 1600 ccm

I. miesto – št. č. 095 – Martin PIKUS – Honda CiviC – 2:43.11
II. miesto – št. č. 045 – Dušan CHRENKO – Suzuki Ignis S – 2:43.34
III. miesto – št. č. 050 – Peter PONEC – Peugeot 106 Gti – 2:44.97

Kategória S3 – 2000 ccm

I. miesto – št. č. 777 – Tonda ČERVENKA – Peugeot 205 GTi – 2:38.85
II. miesto – št. č. 016 – Vlado OKÁLI – Renault Clio RS172 – 2:39.99
III. miesto – št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan Sunny GTi – 2:40.79

Kategória S4 + 2000 ccm

I. miesto – št. č. 091 – Matúš LÖRINČÍK – Lancer Evo VIII – 2:37.67
II. miesto – št. č. 098 – Tomáš POLERECKÝ – Lancer Evo IX – 2:38.26
III. miesto – št. č. 330 – Ľuboš ČELÍN – BMW 330d E46 – 2:38.34

Magnat Dámska kategória – D

I. miesto – št. č. 155 – Michaela DEBNÁROVÁ – Seat Ibiza – 2:53.75
II. miesto – št. č. 013 – Monika WEISOVÁ – Honda Prelude – 3:08.28
III. miesto – št. č. 044 – Jana ŠUCHOVÁ – Suzuki Swift GTi – 3:10.55

debata chyba
Články podľa značiek